Πέμπτη 25 Μαΐου 2023

Η προφητεία του Ζαχαρία για την επάνοδο του Κυρίου στο όρος των Ελαιών και το θείο φαινόμενο στον πορθμό του Ευρίπου

                   

              Η Ανάληψις του Κυρίου στο Όρος των Ελαιών. Κρητική Σχολή, 15ος αιών.

                                                      Φωτό: Βικιπαίδεια

 Ο  αιδεσιμότατος πατήρ κ. Παναγιώτης Ευαγ. Χαβάτζας, στην ομιλία του σχετικά με την Ανάληψη του Κυρίου,  στον Εσπερινό της Δευτέρας 22-5-2023, στον ιερό ναό  του Αγίου Γεωργίου Κυψέλης Αθηνών, ανέφερε τα  ακόλουθα:   “Αφού επιβεβαίωσε ο Κύριος την Ανάστασή του στους μαθητές του με τη ζωντανή παρουσία του, τους οδήγησε στην Ανάληψή του στο όρος των Ελαιών, που βρίσκεται στα ανατολικά της Ιερουσαλήμ,  40 ημέρες μετά την Ανάστασή του. Ο Κύριος ανελήφθη στους ουρανούς, όπως χαρακτηριστικά λέγει ο ύμνος της Αναλήψεως, επάνω σε νεφέλη, και οι ουρανοί ετοίμασαν τον θρόνο του.  Ανελήφθη ο Κύριος για να πέμψει τον Παράκλητο στους μαθητές του, όπως τους είχε υποσχεθεί, και στον κόσμο όλο. Ο Πατέρας τον υποδέχθηκε ως συναΐδιο και το Άγιο Πνεύμα  κέλευσε  τους αγγέλους αυτού. Ανοίξατε τις πύλες άρχοντες. Όλα τα έθνη επιβεβαιώστε μετά χειροκροτημάτων ότι ο Χριστός επέστρεψε εκεί που ήταν πρότερα. Ο Κύριος θα επανέλθει κατά την έσχατη ημέρα, με βάση την προφητεία του Ζαχαρία”.

Λέγει ο πατήρ Γεώργιος Διον. Δράγας: “Έπρεπε στο όρος των Ελαιών να γίνει η Ανάληψη, γιατί σ’ αυτό, σύμφωνα με μια αρχαία παράδοση, θα επανέλθει ο Κύριος σωματικά και με δόξα, για να κρίνει τον κόσμο κατά την έσχατη ημέρα.

Εκεί θα ελεηθούν με το μέγα έλεος οι δίκαιοι, και εκεί θα θρηνήσουν με τον αιώνιο και απαρηγόρητο θρήνο οι αμαρτωλοί.

Τις δύο αυτές αντίθετες καταστάσεις των ανθρώπων δηλώνει η ονομασία του όρους τούτου, γιατί οι κορυφές του ονομάζονται όρος Ελαιών, ενώ οι πρόποδές του, κοιλάδα του Κλαυθμώνος” ((vimaorhtodoxias.gr).

Πολύ μεγάλη είναι η σωτηριολογική σημασία της εορτής της Αναλήψεως για τον άνθρωπο, λέγει η κα Σοφία Μπεκρή, φιλόλογος και Θεολόγος, στέλεχος της  Ορθόδοξης Πολιτιστικής και Μορφωτικής Κίνησης "Επάλξεις"  στην Αθήνα. του χριστιανικού κέντρου "Επάλξεις" στην Αθήνα. "Ο Κύριος αναλαμβάνει στον ουρανό την αναστημένη πλέον ανθρώπινη φύση και την καθίζει στα δεξιά του Πατρός, διότι δεν αναλαμβάνεται ενδόξως ως Θεός μόνον αλλά και ως άνθρωπος, ενωμένος με την ανθρώπινη φύση.Έτσι ο άνθρωπος, δια του Χριστού, επανέρχεται στην αρχική του κατοικία, στον ουρανό, από την οποία είχε εκπέσει με την παρακοή του! Όπως λέγει και ο Μέγας Αθανάσιος, "ο Θεός ενηνθρώπησε ίνα τον άνθρωπον Θεόν ποιήση". Κορυφαίο λοιπόν γεγονός για την σωτηρία του ανθρώπου η Ανάληψη, διότι εάν ο Χριστός δεν ντυνόταν και δεν αναλάμβανε την ανθρώπινη φύση, τότε ο άνθρωπος δεν θα σωζόταν, οπότε ποια η σημασία της για τον άνθρωπο".Η Αβάστακτη πραγματικότητα της προφητείας του Ζαχαρία είναι η ακόλουθη, όπως διαβάζεται κατά τον Εσπερινό της Αναλήψεως, μετά από την ενάτη ώρα, με την οποία έχει πλεόν αποδοθεί η εορτή του Πάσχα (Προφ. Ζαχ. Κεφ.ΙΔ΄,4). Ακολουθεί σε μετάφραση Αθανασίου Π. Χαστούπη (1960), για να καταστεί άμεσα αντιληπτός ο λόγος του προφήτου:

“ Κατά την έσχατη ημέρα οι πόδες του Κυρίου θα σταθούν επάνω στο όρος των Ελαιών , που βρίσκεται ανατολικά της Ιερουσαλήμ, και το όρος θα ανοίξει στα δύο, ανατολικά και δυτικά, σαν απέραντη κοιλάδα. Το ήμισυ του όρους θα υποχωρήσει βόρεια και το άλλο νότια. Η κοιλάδα Χιννώμ θα καταχωθεί , γιατί βρίσκεται πλησίον του όρους των Ελαιών. Εσείς θα φεύγετε έντρομοι λόγω του σεισμού. Τότε θα έλθει ο Κύριος και Θεός και όλοι οι Άγιοι μαζί του. Θα συμβεί αυτό σε μία παντοτινή ημέρα που δεν θα υπάρχει ούτε ζέστη ούτε κρύο. Ο Κύριος γνωρίζει αυτή την ημέρα. Δεν θα υπάρχει εναλλαγή ημέρας και νύχτας και κατά την εσπέρα θα υπάρχει φως. Κατά την ημέρα εκείνη ύδατα ζώντα θα πηγάσουν από την Ιερουσαλήμ, το ήμισυ αυτών θα ρέει προς την ανατολική θάλασσα και το άλλο ήμισυ προς τη δυτική θάλασσα. Τα ύδατα θα τρέχουν κατά το θέρος και τον χειμώνα. Ο Κύριος θα είναι Βασιλεύς σε όλη τη γη. Κατά την ημέρα εκείνη ο Κύριος θα είναι μόνος και το όνομά του μοναδικό. Όλη η χώρα θα μεταβληθεί σε πεδιάδα από της Γεβά μέχρι της Ριμμών προς νότον. Η Ιερουσαλήμ θα υψωθεί και θα παραμένει στη θέση της. Από της πύλης του Βενιαμίν μέχρι του χώρου της πρώτης πύλης, δηλαδή μέχρι της γωνιαίας πύλης, και από του πύργου του Χανανέλ μέχρι του βασιλικού πατητηρίου θα κατοικήσουν αυτήν. Δεν θα συμβεί πλέον ερήμωση, αλλ΄ η Ιερουσαλήμ θα κατοικείται με ασφάλεια.


                       Ο πορθμός του Ευρίπου από τη γέφυρα της Χαλκίδος.
                         Φωτό: Μαθήτριας Αρσακείου, Ιούνιο μήνα, πριν από 20 έτη.


Η εμφάνιση  ενός αόρατου  κριτή στη γέφυρα της Χαλκίδος, στον πορθμό του Ευρίπου, στο πλαίσιο των άκτιστων ενεργειών του Πατρός, θυμίζει κοσμογονικό φαινόμενο. Δύο αισθητοί, μόνο φωτογραφικά, πόδες  του ηλίου είναι απογειωμένοι  από τις αντίθετες όχθες του πορθμού και δύο επίπεδα, ένα φωτεινό  στον ουρανό και ένα σκοτεινό στην επιφάνεια των υδάτων είναι ορατά.    Νοήμονες σφαίρες ανέρχονται προς τα άνω. Το φαινόμενο αυτό φωτογραφήθηκε τυχαία, από μία μαθήτρια Λυκείου του Αρσακείου Αθηνών,  κατά τη σχολική εκδρομή στη Χαλκίδα,  πριν από 20 έτη, και  τον μήνα Ιούνιο. Η συγκεκριμένη μαθήτρια με ρώτησε σε μία ψυχολογική συνεδρία αν  πείραζε να πετάξει αυτή τη φωτογραφία γιατί ήταν σκοτεινή και δεν την ήθελε. Την άφησε φεύγοντας, και την κράτησα στο αρχείο μου. Όταν την  παρατήρησα προσεκτικά, βρέθηκα εμπρός σε μεγάλη έκπληξη! Τότε κατανόησα αυτό που λέγουν για  τον Αριστοτέλη, ότι μια ζωή ξόδεψε για να μελετήσει το φαινόμενο στον πορθμό  του Ευρίπου, το οποίο επηρεάζει την παλίρροια και την άμπωτη.

Οι πρόγονοί μας ήταν ένθεοι, πιστοί , και με ανεπτυγμένη διαίσθηση στις διοσημίες γύρω τους και  στους ίδιους. Οι αποθανόντες Ερετριείς χαιρετούσαν την πατρίδα τους και τη φίλη τους θάλασσα -  όπως το είδε χαραγμένο επάνω στους τάφους τους στα Εκβάτανα ο Απολλώνιος Τυανέας κατά τον Φιλόστρατο - με την ακόλουθη επιγραφή:

« Οίδε ποτ’ Αιγαίοιο

βαθύρροον οίδμα πλέοντες

Εκβατάνων πεδίω κείμεθ’

ενί μεσάτω.

Χαίρε Κλυτή πότε πατρίς

Ερέτρια

Χαίρετε Αθήναι γείτονες Ευβοίας

Χαίρε θάλασσα φίλη »


Μετάφραση:

« Εμείς, οι οποίοι πλέουμε

στα βαθιά κύματα του Αιγαίου,

κείμεθα ήδη στο μέσον του

Πεδίου των Εκβατάνων.

Χαίρε ονομαστή ποτέ πατρίδα

Ερέτρια,

Χαίρετ’ Αθήναι, γείτονες

της Ευβοίας!

Χαίρε αγαπητή μας θάλασσα ».

Αν αναρωτιόμασταν πόσοι άνθρωποι είχαν τη δυνατότητα  στην Ακολουθία της Αναλήψεως  να παραστούν ενεργά και να ωφεληθούν πνευματικά, ο αριθμός θα  ήταν απογοητευτικός. Κι όμως, ο ήλιος φωτίζει δικαίους και αδίκους και οι άνθρωποι συνεχίζουν να ζουν ανενόχλητοι, υπό τη σκέπη της θείας προστασίας, χωρίς να γνωρίζουν τις μελλοντικές αρνητικές επιπτώσεις  και πόσο επιβαρύνει η λήθη και η αδιαφορία την ψυχή τους. Γι΄ αυτό ας μη ξεχνάμε να προσευχόμαστε και για τους συνανθρώπους μας,  οι οποίοι χρήζουν πνευματικής βοήθειας.

Είθε το Πνεύμα το Άγιον να μάς  επισκέπτεται  στα σκοτάδια του νου  μας, και να καλλιεργεί την υπανάπτυκτη άμπελο  της ψυχής  μας.


Ο Θεός μαζί σας!


Ευθυμία Η. Κοντοπούλου

25/5/2023


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου