Η βράβευση του κ. Θεόδωρου Χαρ. Σταυριανόπουλου, ως Προέδρου στο ΚΕΚ της Περιφέρειας Πελοποννήσου, κατά την αποχώρησή του. Διακρίνονται ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Απόστολος Γκούνης, ο πανοσιολογιώτατος αρχιμανδρίτης πατήρ κ. Ευθύμιος Θεοδωρόπουλος, ο Βαλυραiος καθηγητής κ. Θοδωρος Χαρ. Σταυριανόπουλος και η Διευθύντρια Διοίκησης του Νοσοκομείου Καλαμάτας κ. Ελένη Αλειφέρη....Φωτό: κ. Χρήστος Παν. Παπαγεωργίου.
Ο Βαλυραίος κ. Θεόδωρος Χαρ. Σταυριανόπουλος, μαθηματικός, λογοτέχνης και αδιαμφισβήτητα ενεργός και καλοπροαίρετος πολίτης, με έντονη κοινωνική δράση, προτείνει στο εμπνευσμένο άρθρο του τρόπους καταγραφής και αξιοποίησης των ιδεών, απόψεων και προτάσεων όλων των πολιτών ενός Δήμου. Ο βασικός στόχος αφορά την ενεργό συμμετοχή του πολίτη στα κοινά, και την ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης με την εκάστοτε δημοτική αρχή. Βέβαια, ως Δημότης στην Καλαμάτα, ο συγγραφέας απευθύνει το άρθρο του στη δημοτική αρχή του τόπου που διαμένει. Ανήσυχο πνεύμα ο συμμαθητής μου Θοδωρής, από την παιδική του ηλικία, ακριβοδίκαιος και κοινωνικά ευαισθητοποιημένος, τρέφεται και καταξιώνεται μέσα από τη θεάρεστη κοινωνική προσφορά. Ο άγρυπνος νους του γεννά διαρκώς καινοτόμες ιδέες , ευτυχώς με άμεση πρακτική εφαρμογή!
Οι συγχωριανοί μας Βαλυραίοι πανταχόθεν εύχονται όπως εισακουστεί η ιδέα τού αγαπητού μας Θόδωρου, και γίνει μαγιά για καινοτόμες επεμβάσεις εκ μέρους όλων των Δήμων της χώρας, στα πλαίσια αξιοποίησης του διαθέσιμου δυναμικού ιδεών των ενεργών και καλοπροαίρετων πολιτών.Ας δούμε τι ακριβώς γράφει ο λόγιος άνδρας της Βαλύρας:
Θόδωρος Σταυριανόπουλος
Η ενεργός συμμετοχή του πολίτη θα δημιουργούσε νέο βηματισμό στην καθημερινότητα του Δήμου Καλαμάτας.
Πολλές φορές περνούν από το μυαλό του κάθε πολίτη ή συζητά με τις παρέες του διάφορες προτάσεις σχετικά με το τι θα μπορούσε να γίνει στην πόλη που ζει. Επίσης συζητά με τις παρέες του απλά καθημερινά προβλήματα που υφίστανται στην πόλη και που τα αγνοεί η Δημοτική Αρχή. Αυτές οι προτάσεις που πολλές απ’ αυτές είναι χρήσιμες, καινοτόμες και ευρηματικές καθώς επίσης και τα προβλήματα καλό είναι να φθάνουν στον προορισμό τους που δεν είναι άλλος από την εκλεγμένη Δημοτική Αρχή.
Η Δημοτική Αρχή αν είχε καταφέρει και είχε συλλέξει και καταγράψει τις προτάσεις και τα προβλήματα που προαναφέραμε θα είχε κάνει ένα τεράστιο βήμα βελτίωσης της καθημερινότητας.
Αυτό απαιτούσε την δημιουργία σχετικού γραφείου ή φορέα με την ονομασία «Καθημερινό πρόβλημα του πολίτη» όπου εκεί θα καταγραφόταν το καθημερινό απλό πρόβλημα και θα προγραμματιζόταν η έγκαιρη επίλυσή του. Η λειτουργία αυτού του γραφείου ή φορέα προϋποθέτει έναν μηχανισμό που θα στελεχώνεται από συνεχή εποχιακό προσωπικό και όχι προεκλογικό.
Βελτιώνοντας το απλό καθημερινό πρόβλημα η πόλη αποχτά άλλη ανάσα και βηματισμό. Ο πολίτης εισπράττει τον απαιτούμενο σεβασμό και αρχίζει πλέον να εμπιστεύεται τους ανθρώπους που διοικητικά ασχολούνται με την πόλη του.
Ο πολίτης πρέπει να αισθάνεται την Δημοτική Αρχή ως το δικό του άνθρωπο ως τον άνθρωπο που θα είναι συμπαραστάτης στο πρόβλημά του.
Λέγοντας απλό καθημερινό πρόβλημα εννοώ :
Τη λακκούβα του δρόμου
Το χαλασμένο πεζοδρόμιο
Τα σκουπίδια και τα χόρτα στην άκρη του δρόμου
Την καθαρή παραλία
Τη στάθμευση και ομαλή κυκλοφορία του αυτοκινήτου
Τη γραφειοκρατική εξυπηρέτηση του πολίτη
Την επαφή και επικοινωνία με τον πολίτη
κλπ
Παράλληλα με την βελτίωση της καθημερινότητας πρέπει να καταβληθούν αξιόπιστες και ειλικρινείς προσπάθειες που θα προέλθουν μετά από αρμονική συνεργασία αιρετών και υπαλληλικού προσωπικού και που θα έχουν σαν στόχο την διόρθωση του πρωτογενούς και δευτερογενούς ελλείμματος. Αυτά τα δύο ελλείμματα αφορούν τον δανεισμό, την σωστή διαχείριση των ετήσιων προϋπολογισμών και την εξεύρεση φτηνού προσφερόμενου χρήματος από την υλοποίηση προγραμμάτων.
Φυσικά δεν πρέπει να αγνοηθεί μία παράμετρος που παίζει σοβαρό αναπτυξιακό ρόλο και ακούει στο όνομα προτεραιότητα. Ο προγραμματισμός πρέπει πάντα να είναι ορθολογικός και να λαμβάνει σοβαρά τις προτεραιότητες.
Μία Δημοτική Αρχή είναι επιτυχής όταν έχει καταφέρει και δημιουργήσει ομάδες ενεργών πολιτών .
Η ενεργή συμμετοχή του πολίτη μπορεί να γίνει με :
Τη συμμετοχή του στη λήψη σοβαρών αποφάσεων
Την ενημέρωση και αποτύπωση του προβλήματος
Τη συναπόφαση στη δρομολόγηση της επίλυσής του.
Τη δημιουργία γνωμοδοτικών επιτροπών.
Την εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε συλλόγους.
κλπ
Ο καθένας μας, ως κάτοικος αυτής της πόλης, καλό είναι να δημοσιοποιεί τις προτάσεις του και να ασκεί την κριτική του στα κακώς κείμενα. Τα πράγματα οδηγούνται προς τα εμπρός και λύνονται τα προβλήματα όταν οι εκλεγμένοι έχουν συμπαραστάτες αλλά και αυστηρούς κριτές καλοπροαίρετους ενεργούς πολίτες.
ΥΓ.1 Η Δημοτική Αρχή δυστυχώς έχει διαλέξει ως τακτική επίλυσης του καθημερινού προβλήματος το φαίνεσθαι μέσω των διαρκών τηλεοπτικών δηλώσεων. Όλα αυτά έχουν λάβει μια δήθεν επίπλαστη προεκλογική εντατικοποίηση. Όλα αυτά κουράζουν την εικόνα!
ΥΓ.2 Η κάθε Δημοτική Αρχή δεν πρέπει να θεωρεί τον Δήμο ούτε κτήμα της, ούτε λάφυρο αλλά ούτε και φέουδο και στο θέμα της εξυπηρέτησης να διαχωρίζει πολίτες . Δεν πρέπει να κατηγοριοποιεί τους πολίτες στους ψηφοφόρους μου και στους άλλους!! Δεν πρέπει επίσης ναχρησιμοποιεί δημόσιο χρήμα, μέσα και υποδομές προκειμένου να εξυπηρετήσει κατ’ υπέρβαση προτεραιοτήτων κλπ τους υμετέρους της.
ΥΓ.3 Επίσης ο κάθε πολίτης δεν πρέπει να θεωρεί υποχρέωσή του την κάθε εξυπηρέτηση που του παρέχεται από δημοτικές υπηρεσίες και συνεργεία. Διότι το χρήμα και τα μέσα που διατίθεται από τον Δήμο είναι δημόσια και ο κάθε αιρετός πληρώνεται για αυτό που κάνει.
ΥΓ.4 Έχω βαρεθεί να ακούω την φράση «θα ψηφίσω τον τάδε υποψήφιο διότι με εξυπηρέτησε». Αυτή η ψευτοπολιτική πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσει.
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Χρήστο Παν. Παπαγεωργίου για την προβολή του χρήσιμου άρθρου μέσα από τη σελίδα του στο facebook, και για την εύστοχη πρότασή του όπως το αναδείξουμε και μέσα από τη δική μας ιστοσελίδα.
Ο Θεός μαζί σας!
Ευθυμία Η. Κοντοπούλου
17/5/2023
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου