Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2022

Τα Τρία Κόσκινα του Σωκράτη

             

                                                                 Φωτο: dromokirix.gr

Κάποτε πήγε κάποιος στον Σωκράτη λέγοντας:

-Δάσκαλε, έχω να σου διηγηθώ ότι ένας φίλος σου....

-Στάσου, τον διέκοψε ο Σωκράτης, που τον γνώριζε. Αυτό που έχεις να μου πεις το πέρασες από τα τρία κόσκινα;

-Ποια είναι αυτά τα κόσκινα;

-Το πρώτο είναι το κόσκινο της αλήθειας. Εξακρίβωσες αν αυτό που θα μου πεις είναι αλήθεια;

-Όχι, γιατί, μα την αλήθεια, άκουσα να το λένε.

-Τότε, ας δούμε αν το πέρασες από το δεύτερο κόσκινο , το κόσκινο της καλοσύνης. Αυτό που έχεις να μου διηγηθείς, αφού δεν ξέρεις αν είναι αληθινό, είναι τουλάχιστον καλό;

-Όχι και τόσο μα την αλήθεια.

-Τότε, ας δούμε αν το πέρασες από το τρίτο κόσκινο, το κόσκινο της ανάγκης,Ό,τι έχεις να μου διηγηθείς είναι αναγκαίο και πρέπει οπωσδήποτε να το μάθω;

-Όχι, μα την αλήθεια, αναγκαίο δεν είναι.

-Τότε, αφού δεν είναι αληθινό, καλό και αναγκαίο, άστο να ξεχαστεί και ας ασχοληθούμε με κάτι άλλο.

Πηγή:

Τα τρία κόσκινα του Σωκράτη” , από Τα ανέκδοτα των Αρχαίων Ελλήνων, στο Ημερολόγιον 2022, σελ. 14, της Χριστιανικής Στέγης Καλαμάτας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου