Κυριακή 11 Ιουνίου 2023

Ποιος Θέλει να Μαστιγώσει τον Τριαδικό Θεό και τα Έργα Του;

     


 


Στα σύγχρονα ενεχυροδανειστήρια των ανθρώπων συναθροίζονται ποσότητες χρυσού σε μορφή κοσμημάτων και ποικιλία από πολύτιμους και σπάνιους λίθους , αλλά ουδέποτε ιερά άμφια κληρικών. Αν υποθέσουμε ότι κάποιος   θελήσει να βάλει ως ενέχυρο ιερά άμφια ή μίτρες δεσποτών, κανένας φιλοχρήματος ενεχυροδανειστής δεν πρόκειται να συμφωνήσει, αφού η χρυσοκλωστή δεν αναλύεται σε χρυσό και οι πέτρες στον διάκοσμο στις δεσποτικές μίτρες υπολογίζονται  σαν απλό γυαλί. Περισσότερα χρήματα αξίζει και είναι περιζήτητος ένας παιδικός χρυσός σταυρός, παρά η μίτρα ενός δεσπότη, ασχέτως πόσο κόστισε για να κεντηθεί.

Η ανεκτίμητη αξία των ιερών αμφίων της Ορθοδοξίας αφορά το ενεχυροδανειστήριο του Θεού, εκεί που οι πιστοί προσέρχονται για να λάβουν παράταση χρόνου, όσον αφορά τα χρωστούμενα προς τον Θεό, και ο  Δεσπότης της Μητροπόλεώς τους θέτει την αγία κεφαλή του, μαζί με τη μίτρα και τα ιερά άμφια του, επάνω στο ιερό θυσιαστήριο, δείγμα  εσταυρωμένης αγάπης και υψηλής εγγύησης υπέρ του ποιμνίου του.

Τα δεσποτικά ιερά άμφια   φαντάζουν ως χλιδή στα μάτια εκείνων που διακατέχονται από ακάθαρτα πνεύματα ή δεν έχουν μελετήσει επαρκώς τη σημασία τους και/ή παρασύρονται από αιρετικά μεθοδευμένες και εμβόλιμες λεκτικές, γραπτές και εικονικές αποδόσεις  του συμβολισμού των χρυσοποίκιλτων αμφίων της Ορθοδοξίας. Όλες αυτές οι ενέργειες απώτερο σκοπό έχουν να καταστήσουν τον Χριστιανό Ορθόδοξο αιρετικό, να τον απομακρύνουν από την Εκκλησία και να αναιρέσουν την θεία επιστασία, που έχει λάβει εφ΄ όρου ζωής, από την ώρα που αναδύθηκε από την αγία κολυμβήθρα και ενεδύθηκε τον Χριστό. Ουσιαστικά, χωρίς ο ίδιος ο Χριστιανός να το αντιλαμβάνεται, καθίσταται  έρμαιο  αιρετικών αντιλήψεων , κάποιες εκ των αιρέσεων είναι αρκετά κερδοφόρες, αφού ανεβάζουν κάθετα τις μετοχές στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, χάρη στην εθελοντική προσφορά και τις δωρεές των παγιδευμένων και οικτρά  πεπλανημένων οπαδών τους.

 Παλιά,  εύχονταν οι παππούδες μας να μη γεννηθεί το παιδί κορίτσι και πολύ όμορφο, γιατί θα το παρασύρουν σε αλόγιστα πάθη. Επίσης, να μη γεννηθεί καλλίφωνη η θυγατέρα γιατί μπορεί να γίνει τραγουδίστρια σε κακόφημα κέντρα. Σήμερα ευχόμαστε το παιδί μας να μη γεννηθεί τόσο έξυπνο που να ξεπερνά στο δείκτη νοημοσύνης (IQ) τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, δηλαδή να μην είναι ένας ψυχρός εκτελεστής, αλλά να έχει πολύ καλή συναισθηματική νοημοσύνη (EQ)να είναι ένας απλός, ταπεινός, κοινωνικός, γεμάτος αγάπη προς τον Θεό και τον πλησίον άνθρωπος, με ικανότητα ενσυναίσθησης (να μπορεί να αντιλαμβάνεται τον ρόλο του άλλου), να είναι ευαισθητοποιημένος όσον αφορά τα κοινά, τις ανάγκες των συνανθρώπων του, να είναι στολισμένος με τις αρετές και τις χάρες του Αγίου Πνεύματος.

Κάποιες αιρέσεις στοχεύουν σε νοήμονες ενήλικες, με φιλελεύθερη στάση ζωής, “κουλτουριάρηδες” , που δεν είναι τακτικοί ακόλουθοι της εκκλησίας, αν και έχουν βαπτιστεί Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Με μεθοδευμένα  λογικά επιχειρήματα- τύφλα να έχει ο Μακιαβέλλι και ο Σοπενχάουερ- ασκώντας βήμα προς βήμα δεινή πειθώ και δύναμη εξουσίας  , αλλάζουν τις απόψεις, στάσεις ζωής και κατ΄ επέκταση τις συνάψεις στους νευρώνες του εγκεφάλου των θυμάτων-οπαδών τους προς το χειρότερο, φυλακίζοντάς τους εκεί που υπηρετούν οι ίδιοι ως κατάδικοι.

Παράδειγμα λογικής  παραπλάνησης:

α. Ο Χριστός δεν γεννήθηκε σε μία φτωχική φάτνη;

β. Ο Χριστός δεν μαστίγωσε τους εμπόρους στον ναό του Σολομώντος;

γ. Ο Χριστός δεν ήταν απλός; Έφερε επάνω του κάποιο ακριβό ένδυμα;

δ. Οι Απόστολοι και οι Άγιοι δεν ήταν φτωχοί άνθρωποι;

ε. Ο Χριστός δεν είπε να μην πλουτίζετε σε επί γης αγαθά που τα τρώει ο σκόρος;

στ. Όσοι αγίασαν στην εκκλησία δεν ήταν ασκητές που είδαν το φως μέσα από τη στέρηση των υλικών αγαθών;

ζ. Ο Χριστός δεν είπε ότι δεν μπορείτε να υπηρετείτε ταυτόχρονα τον Θεό και τον Μαμωνά (το χρήμα);

Συμπεράσματα :

α. Ο Μητροπολίτης , ο Αρχιεπίσκοπος ή ο Πατριάρχης δεν είναι σεμνός, φορεί ακριβή μίτρα και χρυσοποίκιλτα άμφια, ενώ  ο κόσμος γύρω του πεινάει..... είναι υιός του αντίχριστου.

β. Η εκκλησία δεν δείχνει διάκριση στους πτωχούς ανθρώπους, λαμβάνει χρήματα στις βαπτίσεις, γάμους και κηδείες, ένα εμπόριο είναι.

γ. Ο διάκοσμος της Ορθοδόξου εκκλησίας αποτελείται από ακριβές εικόνες και όχι όπως  "εμείς", που προσευχόμαστε με καθόλου εικόνες!!!!

δ. Αποστασιοποιηθείτε όσο προλαβαίνετε, ο Χριστός θα κατέβει και θα μαστιγώσει τους δεσποτάδες αλύπητα!

Η αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα του Τριαδικού Θεού:

Ι.Τα Ιερά Άμφια

α. Κάθε ιερό άμφιο  περικλείει την αντίστοιχη ουράνια ιδιότητα και τον συμβολισμό του. Αποτελεί αιώνια δέσμευση και μέρος του προσωπικού μαρτυρίου του κάθε ιερωμένου- δούλου του Θεού, υπέρ του ποιμνίου του. 

β. Τα ιερά άμφια αποκαλύπτουν  την θεόπνευστη υφαντική και κεντητική του ιδίου του Δημιουργού, που με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος έδωσε στους φωτισμένους Ορθοδόξους ιερουργούς και τεχνίτες. Ουσιαστικά, τα  αόρατα στους ανθρώπους ιερά άμφια, που κεντά ο ίδιος ο Θεός, είναι ασυλλήπτου και απείρου κάλλους! Τα ιερά άμφια των κληρικών μας αποτελούν ένα πολύ μικρό δείγμα, σε αισθητό επίπεδο, συγκριτικά με τα “ουράνια άμφια” που το Άγιο Πνεύμα αποκαλύπτει στους κεκαθαρμένους. 

γ.Ο  Χριστός δεν χρειάζεται να κατέβει  , είναι πανταχού παρών η χάρη του Τριαδικού Θεού και επικάθεται επάνω στις κεφαλές των ιερωμένων, στις χείρες τους και στα χρυσοποίκιλτα άμφια τους.   Τα άμφια της Ορθοδοξίας δεν ανήκουν στον άνθρωπο-κληρικό , αλλά στον ίδιο τον Τριαδικό Θεό-Δεσπότη, που η χάρη Του  κοσμεί τον χειροτονημένο δούλο του. Ο κληρικός προσφέρει το σώμα του στον Θεάνθρωπο Χριστό για να επικαθίσει και επιτελέσει το Άγιο έργο Του. Το ιερό Ευαγγέλιο είναι ο Λόγος Θεού και, όταν εκφωνείται, η μορφή του Χριστού  λάμπει επί του προσώπου του ιερωμένου, είτε εμείς το αντιλαμβανόμαστε είτε όχι....ακόμη και αν αυτός ο ιερωμένος έχει περιπέσει σε ορισμένα αμαρτήματα, η δύναμη της Θείας Κοινωνίας δεν αναιρείται.

δ. Κάθε άμφιο είναι μία ανοιχτή βίβλος και ζωντανή παρουσία συγκεκριμένων   ιδιοτήτων,   της καθαυτό θείας παρουσίας. Η χάρη του Αγίου Πνεύματος  προσδίδει στα ιερά άμφια θαυματουργές ιδιότητες, όπως άλλωστε έχει περίτρανα αποδειχθεί, για παράδειγμα με το άγιο επιτραχήλιο, το οποίο προστατεύει τους πιστούς, αίροντας εμφανώς ασθένειες σωματικές και ψυχικές.

Ια. Ο συμβολισμός των ιερών αμφίων

Με τη βοήθεια της ιστοσελίδας "Πεμπτουσία"   θα εντρυφήσουμε στον συμβολισμό των ιερών αμφίων της Ορθοδοξίας:

Καθένα από τα ιερά άμφια, όπως και καθετί στη λατρεία μας, έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό. Αυτό που όλοι βλέπουμε και γνωρίζουμε, χωρίς το οποίο ο πρεσβύτερος ή ο επίσκοπος δεν έχει τη χάρη να τελέσει κανένα μυστήριο ή οποιαδήποτε άλλη τελετή είναι το επιτραχήλιο (πετραχήλι), που συμβολίζει τη Χάρη του Θεού, που χορηγείται στον ιερέα, και τον ζυγό του Χριστού.

Κατά την τέλεση του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας ο ιερέας – πρεσβύτερος φοράει πρώτα το ολόσωμο λευκό φαρδύ ένδυμα, που λέγεται στιχάριο και συμβολίζει την περιβολή των αγγέλων και το Φως του Χριστού. Μετά φορά τη ζώνη, που συμβολίζει την πνευματική δύναμη, τα επιμάνικα, που συμβολίζουν τα δεσμά με τα οποία δέθηκε ο Κύριος, το επιγονάτιο, που συμβολίζει το λέντιο που φόρεσε ο Κύριος όταν έπλυνε τα πόδια των μαθητών του και το φαιλόνιο, που συμβολίζει τη χλαμύδα που του φόρεσαν για να τον εμπαίξουν.

Ο επίσκοπος επιπλέον φοράει το ωμοφόριο, που συμβολίζει το χαμένο πρόβατο που παίρνει ο Κύριος στους ώμους του για να το σώσει, δηλαδή καθέναν από μας, και κρατάει την ποιμαντορική ράβδο που συμβολίζει την ποιμαντική εξουσία του επισκόπου (ποιμένας είναι  ο επίσκοπος γιατί φροντίζει, προστατεύει και οδηγεί τους πιστούς).

Στα άμφια του επισκόπου διακρίνουμε ένα φαρδύ και ριχτό ρούχο, που ονομάζεται σάκος. Ακόμη, στις περισσότερες ακολουθίες, έχει στο κεφάλι του τη μίτρα, που μοιάζει με κορόνα. Τα δύο αυτά εξαρτήματα δεν αποτελούσαν από παλιά μέρη των αμφίων. Ήταν σύμβολα εξουσίας των βυζαντινών αυτοκρατόρων. Μετά την άλωση της Πόλης, παραχωρήθηκαν ως σύμβολα εξουσίας στον Πατριάρχη, που ορίσθηκε και ως ηγέτης των υποδούλων Χριστιανών Ορθοδόξων. Με τον καιρό πέρασαν στην καθιερωμένη ενδυμασία των επισκόπων, οι οποίοι μάλιστα στις διάφορες ακολουθίες κάθονται στο Δεσποτικό, που κατά τη βυζαντινή εποχή ήταν η θέση του αυτοκράτορα, ο οποίος έφερε και τον τίτλο του “δεσπότη”.

ΙΙ. Τα χρήματα για τις βαπτίσεις-γάμους-κηδείες

α. Το οικοδόμημα της Εκκλησίας στηρίζεται οικονομικά στο Ελληνικό Κράτος, στην Εκκλησιαστική περιουσία και στις δωρεές των πιστών. Αν θέλουμε να συνεχίσουμε να βαπτιζόμαστε, να νυμφευόμαστε και να τελείται η νεκρώσιμος ακολουθία στους ιερούς ναούς, θα πρέπει ακόμη και με το στέρημά μας να  στηρίζουμε σταθερά τον θείο οίκο μας. Ο ιερός ναός δεν ανήκει αποκλειστικά στον ιερέα, οίκος του Θεού είναι πρωτίστως και δικός μας ταυτόχρονα. Για να παραμείνει όρθιος , για τη δική μας θεία προστασία, πνευματική ωφέλεια και πρόοδο, χρειάζεται να τον φροντίζουμε ανιδιοτελώς και με πολλή αγάπη, σε τακτική βάση. Η Εκκλησία μας δεν είναι το χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης , ούτε το Βατικανό.  Ο ίδιος ο Τριαδικός Θεός αυξάνει θαυμαστά , με πίστη αληθή, τις ουράνιες μετοχές τής Ορθοδοξίας  . Πέραν τούτου, η Εκκλησία μας δείχνει, στα πλαίσια της φιλοπτώχου δράσης της , διάκριση στους λιγότερο εύπορους ανθρώπους, σε κάθε ενορία, και τους φροντίζει αγόγγυστα, παρακαλώντας να μην ελαττωθούν του Θεού τα αγαθά.

ΙΙΙ.Ο πλούσιος αγιογραφικός διάκοσμος των Ορθοδόξων ιερών ναών

α. Η Ορθοδοξία αιματοκυλήθηκε, στυγερά εγκλήματα διαπράχθηκαν κατά την περίοδο της Εικονομαχίας, τον 8ομ.Χ. αιώνα. Ο ίδιος ο Θεός έδωσε λύση σε αυτό το ζήτημα στο Βυζάντιο  , ας μην ξεχνάμε ότι κάθε χρόνο εορτάζουμε την Κυριακή της Ορθοδοξίας , την αναστήλωση των ιερών εικόνων. Προσκυνούμε , ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί, με πίστη αληθή τις αγίες εικόνες μας.

β. Μία απλή εικόνα του εμπορίου, που περιλαμβάνει απεικόνιση αγίων προσώπων δεν είναι ιερή. Εντός του ναού τόσο οι εικόνες, όσο τα  εκκλησιαστικά σκεύη και τα άμφια, στα οποία αναφερθήκαμε, αγιάζονται, που σημαίνει ότι η χάρη του Θεού επικάθεται επάνω τους. Γι΄ αυτό είναι σημαντικό την Κυριακή της Ορθοδοξίας να κρατούν οι πιστοί , κατά την περιφορά των εικόνων, την εικόνα του σπιτιού  τους  ή να φέρουν ανά διαστήματα την εικόνα  του προστάτη Αγίου  τους στην Εκκλησία, στο δε σπίτι  τους να  διατηρούν τη συγκεκριμένη εικόνα όρθια και καθαρή με μύρο, να ανάβουν κεράκι και  θυμίαμα.

γ. Αν κάποιος με πίστη εντρυφήσει στην αγιογραφία , παράλληλα θελήσει το Άγιο Πνεύμα, θα του αποκαλυφθούν πολλά, παράδοξα και θαυμαστά, σχετικά με τις εικόνες της Ορθοδοξίας. Ο Τριαδικός Θεός μας είναι και αγιογράφος! Κάθε Αγία εικόνα απεικονίζει ακριβώς το μέγεθος του μαρτυρίου του κάθε Αγίου, το οποίο   αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος, σε πρωτόλειο επίπεδο, σαν εντυπωσιακό διάκοσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι  η εξωτερική επένδυση, ασημένια ή επιχρυσωμένη, στις αγίες εικόνες,  αποκαλείται “υποκάμισο”. Η Χάρη της Θεοτόκου , του Χριστού και των Αγίων μας  λαμπρύνει τις αγίες εικόνες της Ορθοδοξίας, εντός των ιερών ναών,  και ευλογεί τους πιστούς κάθε φορά που προσκυνούν με πίστη και κατάνυξη. 

Όταν όμως ο νους του ανθρώπου αδυνατεί να αντιληφθεί τον αόρατο αλλά υπαρκτό ουράνιο κόσμο, την αιώνια ζωή πέρα από τα αισθητά , αλλά βλέπει μόνο τα άκρως αντιληπτά  με τους γυμνούς οφθαλμούς  του, είναι ευάλωτος σε άπειρες μεθοδεύσεις εκ του πονηρού, και μπορεί να παρασυρθεί αθεράπευτα. Απόδειξη είναι οι τόσες αιρέσεις και οι νοητικοί πλόκαμοι που φυλακίζουν τον νου ακόμη και βαπτισθέντων Ορθοδόξων, δρώντας    σαν τροχοπέδη στην πρόοδο της ανθρωπότητας.

Ας ευχηθούμε να μην αποστρέψει ο Θεός το πρόσωπό του από εμάς, γιατί θα είναι σαν να κατεβαίνουμε σε λάκκο, όπως λέγει ο προφητάναξ Δαυίδ. Είθε με θεία φώτιση να  αποκαλυφθεί η αλήθεια του πραγματικού Θεού εντός μας!


Ο Θεός μαζί σας!

Ευθυμία Η. Κοντοπούλου

11-6-2023


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου