Στις 4 Ιανουαρίου, το σωτήριον έτος 1958, γεννήθηκε μία όμορφη κόρη με βιολετί μάτια, ταλαντούχος στις καλές τέχνες, στα Φιλιατρά Μεσσηνίας, όπου γαλουχήθηκε με τα νάματα της Ορθοδοξίας, κοντά στους θεοσεβείς γονείς της. Μόλις τελείωσε το Γυμνάσιο, αντίστοιχο Λύκειο, μετακόμισε στην μεγαλούπολη Αθήνα , λόγω σπουδών στις γραφιστικές τέχνες , στη Σχολή Δοξιάδη, όπου αποφοίτησε ως αριστούχος, αφήνοντας πίσω, στον τόπο της γέννησής της , τον αδελφό της Νίκο, ως θεσμοφύλακα του ήθους και των αρχών της πατρικής οικογένειας.
Το ταλέντο της δεν άργησε να γίνει γνωστό στους εκδοτικούς οίκους της Αθήνας , γι΄ αυτό άμεσα προσλήφθηκε από τις εκδόσεις Επτάλοφος. Ασχολήθηκε με το μοντάζ και τη σελιδοποίηση για 15 συνεχή έτη, ενώ στη συνέχεια αποδέχτηκε μία πιο συμφέρουσα πρόταση από την εταιρεία Imago και ξεκίνησε μία ενδιαφέρουσα συνεργασία για άλλα 10 συνεχή έτη. Τα εργασιακά της καθήκοντα περιλάμβαναν δημιουργία σκίτσων, μοντάζ και σελιδοποίηση για περιοδικά και βιβλία, ώσπου τη συνάντησε ο πρώην σύζυγός της, από το Παλαιό Φάληρο Αττικής , και τη δέσμευσε κατ΄ οίκον για την ανατροφή του παιδιού τους και τη λειτουργία του οίκου τους . Ο Θεός ευλόγησε τον γάμο τους μ΄ έναν αξιόλογο γιο, τον Νίκο, ο οποίος γεννήθηκε το 1988 , αλλά αλλότριες δυνάμεις χώρισαν το ζευγάρι, το έτος 2006, όταν ο Νίκος ενηλικιώθηκε.
Μέγα ήταν το πλήγμα της διάλυσης της οικογένειας , για την τρυφερή στην καρδιά Μαίρη, η οποία είχε μεγαλώσει και ζούσε εντός δομημένου οικογενειακού πλαισίου και ήταν υπερήφανη για τη δημιουργία της δικής της οικογένειας. Ευτυχώς, ο Θεός ευδόκησε και είχε γερό στήριγμα για να κρατηθεί και να στήσει το σπιτικό της από την αρχή. Δέκα χρόνια μετά τον γάμο της, το έτος 1993, μία ανεκπλήρωτη εσωτερική δύναμη την ώθησε στην αγιογραφία. Η κυρία Μαίρη Δημοπούλου, από το 1993 έως σήμερα, για σχεδόν τριάντα έτη, έχει αφιερωθεί αποκλειστικά στη Βυζαντινή Αγιογραφία.
Παρακολούθησε μαθήματα αγιογραφίας για ένα έτος, με δάσκαλο τον Γιώργο Κόνδη, στο Άλσος Γραμμάτων και Τεχνών, στην Πλάκα Αττικής. Στη συνέχεια εξέλιξε το ταλέντο της για ένα ακόμη χρόνο δίπλα στον μακαριστό πατέρα Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο, στο Μετόχι Παντοκράτορος, το οποίο εδράζεται στην οδό Αλκυόνης, στο Παλαιό Φάληρο.
Η αγιογραφία ήταν το μέσον για να αποχωριστεί σταδιακά από τις απολαύσεις του πρόσκαιρου βίου και να αναζητήσει τον Κύριο και Θεό εντός της, συνδυαστικά με τον συχνό εκκλησιασμό και τη Θεία Μετάληψη. Γι΄ αυτό , όταν το πλούσιο σε ύλη και όχι αγάπη οικογενειακό οικοδόμημα κατέρρευσε, τα πινέλα ενδυνάμωσαν την πίστη στα χέρια της ταλαντούχου αγιογράφου, και της έδωσαν σανίδα σωτηρίας για να πατήσει γερά και να ζήσει, υπομένοντας όλες τις αρνητικές και θλιβερές επιπτώσεις αυτής της τόσο σημαντικής αλλαγής στη ζωή της.
Δεν σήκωσε τα χέρια ψηλά. Πρώτο της μέλημα ήταν να πουλήσει μέρος από τα κτήματα της, που είχε κληρονομήσει από τους γονείς της στα Φιλιατρά, και να αγοράσει ένα μικρό διαμέρισμα για να στήσει τα του οίκου της και το εργαστήριό της.
-Να αγιάσω ήθελε η Παναγιά, με λίγα προς το ζην και καθαρότητα σώματος και ψυχής, διατείνεται η ταλαντούχος αγιογράφος.
Ο άγγελός της, σχεδιασμένος με μολύβια Pitt Pastel -Faber Castell, πάνω σε χαρτόνι, έλαβε το πρώτο βραβείο στην έκθεση της Πανελλήνιας Ένωσης Λόγου και Τέχνης , που πραγματοποιήθηκε στο Γαλάτσι Αττικής, το έτος 2009.
- Έχω την εντύπωση ότι ο άγγελος φέρει το βλέμμα σας, σαν να είναι κάτι από σας βαθύ, ιδανικό και ανεπανάληπτο, ή μήπως κάνω λάθος;
-Αλήθεια; Ούτε που το είχα σκεφτεί ότι σχεδίασα το βλέμμα μου! Τώρα που το λέτε το συνειδητοποιώ.
-Πώς προέκυψε το σχέδιο του αγγέλου;
-Ασυναίσθητα. Είχα ένα μεγάλο κομμάτι χαρτόνι και μία κασετίνα με μολύβια συγκεκριμένων χρωμάτων. Το είδα ως πρόκληση να δημιουργήσω κάτι.
-Πώς ξεκινάτε το σχεδιασμό και γενικά την αγιογράφηση;
Η Σταύρωσις.Μαίρη Δημοπούλου
- Προσεύχομαι ανελλιπώς, αλλά και κάτι άλλο βαθύτερο λαμβάνει χώρο εντός μου. Δεν είμαι μόνη όταν αγιογραφώ! Μιλάω με τον Χριστό συνέχεια. Τον αισθάνομαι δίπλα μου ή αντίστοιχα την Παναγία ή έναν συγκεκριμένο άγγελο. Το θείον επιστατεί και κατευθύνει τους λογισμούς μου, εκδηλώνοντας της προτιμήσεις Του, δηλαδή πώς θέλει να απεικονίσω την παρουσία Του.
-Σχεδιάζετε πάνω σε ξύλο κυρίως , όπως παρατηρώ. Πώς προμηθεύεστε τα υλικά σας; Πηγαίνετε και τα αγοράζετε από συγκεκριμένα καταστήματα, ή τα παραγγέλνετε;
- Το κατάστημα Καραμούτσος στον Άγιο Δημήτριο Αττικής, καθώς και άλλα καταστήματα, έχουν πολύ καλά ξύλα. Δίνω τηλεφωνικά τις διαστάσεις και μου τα στέλνουν.
-Και για τα υλικά της αγιογραφίας;
-Πήγαινα στην οδό Πραξιτέλους και αγόραζα από το κατάστημα του Κορδόση πινέλα και χρώματα. Λόγω προβλήματος με τα ισχία μου, πλέον παραγγέλνω τα υλικά που χρειάζομαι. Επίσης, αγοράζω αρκετά υλικά, όταν τα βρίσκω σε καλές τιμές, από το Πλαίσιο και το Art @ Hobby. Τα τελευταία χρόνια έχουν ανέβει πολύ οι τιμές, ιδίως στον χρυσό. Σημαντικό είναι να γνωρίζει ο αγιογράφος τι ακριβώς απαιτεί το έργο του.
Για να αγιογραφήσετε μία εικόνα 30Χ40 διαστάσεων πόσο θα κοστίσουν τα υλικά;
-Το ξύλο κοστίζει 20 ε και τα άλλα υλικά 100ε.Μόνο ο χρυσός κοστίζει 40ε.
-Και πόσος χρόνος χρειάζεται για την ολοκλήρωση του έργου;
-Περίπου ένας μήνας.
-Και το συνολικό κόστος της αγιογραφίας;
-Ανάλογα με την εικόνα, κυμαίνεται γύρω στα 300ε ή και περισσότερο.
-Δέχεστε παραγγελίες;
-Βεβαίως.
-Έχετε διδάξει αγιογραφία σε νεότερους;
Η Άκρα Ταπείνωσις.Μαίρη Δημοπούλου
-Δίδαξα κατά το παρελθόν. Πριν κάποια χρόνια, έκλεισε μία Σχολή στα Νότια Προάστια, και δέκα μαθητές συνέχισαν μαθήματα μαζί μου. Αλλά πλέον δεν διδάσκω. Είμαι επικεντρωμένη στην αγιογράφηση “εν σιωπή”.
Με αφλεξία προς τους πονηρούς λογισμούς, αφιλοφρόνητη και μόνη, αλλά με τους αγγέλους να παρελαύνουν εμπρός της, ασυμβίβαστη με τον πρόσκαιρο βίο και αφιερωμένη στον Θεό, η Μαίρη Δημοπούλου δεν χαραμίστηκε, αλλά προς Δόξαν Θεού σώθηκε. Ο απόηχος του πρότερου βίου της είναι κλεισμένος σε σκοτεινά δώματα, να κοιμηθεί για πάντα, γιατί τούτη η αστροφεγγιά του νου της παράγει θεία, αθάνατα έργα, και κατεβάζει στον αισθητό κόσμο τα σχέδια του Ουρανίου Πατρός, με θείους κραδασμούς και έκλαμψη.
Λέμβος σωτηρίας είναι η αγιογραφία στα ευλογημένα χέρια της Μαίρης Δημοπούλου. Τα πολλά πνευματικά εφόδια της, συνδυαστικά με το ταλέντο της στην αγιογραφία , καταλήγουν σε σχεδιαστικό θρίαμβο, στον Μαραθώνιο άθλο της ζωής της. Η αυστηρότητα της Κρητικής Σχολής και η κατάνυξη των μορφών επικρατούν στις προτιμήσεις της, όσον αφορά την απεικόνιση της Θεοτόκου , του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, των Αγίων της Ορθοδοξίας και του κάμπου των εικόνων. Με εξαίρεση τον σχεδιασμό των αγγέλων που τείνουν να προσομοιάζουν με ανθρώπινες μορφές, χωρίς να χάνουν βέβαια την εξιδανίκευση των χαρακτηριστικών τους, όλα τα έργα της Μαίρης Δημοπούλου είναι άκρως αυστηρά και κατανυκτικά.
-Ποιοι είναι οι προσωπικοί σας στόχοι;
-Έγνοια και φροντίδα μου είναι να αγαπήσω τόσο πολύ τον Χριστό, ώστε να φωτίσει ολότελα την ψυχή μου, παίρνοντας μακριά κάθε θλίψη του καθημερινού βίου μου.
-Για τον κόσμο τι εύχεστε;
-Εύχομαι ολόψυχα ειρήνη και αγάπη για όλο τον κόσμο.
Θερμές ευχαριστίες στις κυρίες Βάσω και Μαρία Φ. Ηλιοπούλου , οι οποίες πρότειναν την ανάδειξη του ταλέντου της κυρίας Μαίρης Δημοπούλου.
Ο Θεός μαζί σας!
Ευθυμία Η. Κοντοπούλου
7/8/2022
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου