Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022

Η Πίκρα της Σχολικής Ποδιάς, η Γλύκα της Ασυδοσίας, και η Τιμωρία του Κορονοϊού

                     

          Μαθήτριες της Βαλύρας, κατά τη δεκαετία  του 1950.Φωτο:lyrasiblogspot.com


Τόσο προπολεμικά όσο και μεταπολεμικά, η αυστηρή εκπαίδευση όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, απαιτούσε αυστηρότητα ηθών, μεγάλη πειθαρχία εκ μέρους των μαθητών, υπακοή στο δίκαιο ή άδικο θέλημα των δασκάλων, σκληρή εργασία καθημερινά, καλούς τρόπους συμπεριφοράς, διαφορετικά η τιμωρία δεν ήταν μόνο λεκτική, έπιπτε η σχολική ράβδος και άλλες τιμωρίες ακολουθούσαν, ανάλογα με τον βαθμό της οργής των εκάστοτε δασκάλων . Η ένδυση των μαθητριών απαιτούσε σχολική ποδιά. Για τις μαθήτριες τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, είχε καθιερωθεί η μπλε σχολική ποδιά.

Η ποδιά ήταν με πιέτες στα πλάγια εμπρός, κούμπωνε πίσω στην πλάτη και έφερε στα πλάγια ζώνη που έδενε πίσω στη μέση. Ήταν με στρογγυλή λαιμόκοψη και γιακά, μακριά μανίκια και μήκος 3-5 πόντους, κάτω από το γόνατο. Το ύφασμα κατασκευής της ήταν συνήθως ποπλίνα, χρώματος μπλε βασιλικού ή και λίγο πιο σκούρας μπλε απόχρωσης. Επάνω από τον γιακά της ποδιάς ήταν τοποθετημένος αντίστοιχα λευκός γιακάς. Τα επιτρεπτά κοσμήματα ήταν η κονκάρδα με το σήμα του σχολείου και το σήμα του κατηχητικού, καθώς και σταυρός, συνήθως ήταν ο βαπτιστικός σταυρός των μαθητριών.

Ο κύριος Γιώργος Φειδάς θυμήθηκε μία ιστορία από εκείνη την εποχή: “ Μία χρονιά, κατά τη δεκαετία του 1950, το ύφασμα δεν ήταν τόσο καλής ποιότητας και μάζεψε όταν έπλυναν οι γιαγιάδες και η μητέρες τις ποδιές με καυτό νερό στα καζάνι της αυλής. Παράλληλα τα κορίτσια ψήλωναν γρήγορα, ιδίως από τα 11 έως τα 14 χρόνια τους, και δεύτερη ποδιά δεν είχαν για το σχολείο, με αποτέλεσμα να φαίνεται ότι οι μικρές μαθήτριες ακολουθούν τα νέα δεδομένα της μόδας, με τις μίνι φούστες, γεγονός το οποίο εξόργιζε πολύ τις αυστηρές δασκάλες τους. Η τιμωρία ήταν ασύλληπτη. Έπαιρναν οι δασκάλες τσουκνίδες και χτυπούσαν τις μαθήτριες στα γυμνά πόδια τους, τύλιγαν τα μακριά μαλλιά τους στη σχολική βέργα και τα τραβούσαν δυνατά, τους ξήλωναν το στρίφωμα στις ποδιές και τις έστελναν κλαμένες στο σπίτι. Ο πατέρας και ο μεγάλος αδελφός της οικογένειας, μη γνωρίζοντας την πραγματική κατάσταση, πρόσαπτε το βάρος της ευθύνης στο ανίδεο μικρό κορίτσι και το τιμωρούσαν επιπλέον. Υποστηρικτής τους στάθηκε κάποτε ο έμπορος υφασμάτων Λατζούνης , ο οποίος ενημέρωσε τις δασκάλες ότι μία παρτίδα από το συγκεκριμένο ύφασμα για τις σχολικές ποδιές είχε πρόσμιξη από μάλλινες κλωστές, γι΄ αυτό όσες ποδιές έραψαν οι μοδίστρες της Βαλύρας το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς, και πλύθηκαν με καυτό νερό, μπήκαν στο πλύσιμο. Έτσι έδειξαν κατανόηση και μείωσαν την τιμωρία των μαθητριών οι αυστηρές δασκάλες. Παράλληλα σταμάτησε και η οργή των μικρών αδελφών των κοριτσιών, που ήθελαν να πάρουν τη σφεντόνα του Αχιλλέα Μπατάλια και να κάνουν να τζάμια του γραφείου των δασκάλων λαμπόγυαλο”.

Για να είμαστε όμως ειλικρινείς, η Βαλύρα πάντα ακολουθούσε τη μόδα, γι΄ αυτό και το παρανόμι του χωριού ήταν το “Μικρό Παρίσι”. Αυτό είναι εμφανές και στις σχολικές φωτογραφίες της δεκαετίας του 1960, αλλά και στις φωτογραφίες στο πανηγύρι της Αγίας Τριάδος στη Βαλύρα. Οι περισσότερες κυρίες είχαν ανεβάσει τα φορέματα και τις φούστες πάνω από το γόνατο...για να είναι με τη μόδα, μη τυχόν τις χαρακτηρίσουν οι άλλοι χωριάτισσες!

Σταδιακά, τα αυστηρά προπολεμικά ήθη και έθιμα διαδέχτηκαν μετά τον Β΄Παγκόσμιο πόλεμο μεγάλες παγκόσμιες ανατροπές και αλλαγές, τόσο σε ηθικό επίπεδο, όσο και στην ενδυμασία, ιδίως των γυναικών. Οι ανατροπές αυτές στόχευαν να κατεβάσουν την ενέργεια του ανθρώπου από τον εγκέφαλο στη γεννητική περιοχή, από τον ουρανό στη γη, με απώτερο στόχο να μην έχει παγκοσμίως πολεμικές -επεκτατικές φιλοδοξίες ο υπό χειραγώγηση άνθρωπος, τόσο καταστροφικές όσο αυτές των φιλοπόλεμων Γερμανών και Ιταλών Φασιστών, και ειρήνη να επέλθει στον κόσμο. Ο λιγότερο νοήμων γλωσσικά και πολιτισμικά άνθρωπος να χειραγωγείται επιτυχώς, ως ποίμνιο μίας μη ορατής στον όχλο παγκόσμιας ηγεσίας, αισθανόμενος ο ίδιος ελεύθερος. Μη αντιλαμβανόμενος τη νέα ύπουλη δέσμευση ο απλός άνθρωπος, να παραδοθεί “γλυκά” πάμφτωχος πνευματικά, ρακένδυτος ηθικά, αποπροσανατολισμένος εκκλησιαστικά, ανίδεος της ιστορικής και πολιτιστικής του κληρονομιάς, και θεόγυμνος σαρκικά, στο θέλημα των παγκοσμίων ηγετών του. Δηλαδή να καταστεί φτωχός σε όλα τα επίπεδα και απόλυτα ελέγξιμος. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, δρομολογήθηκαν και οι διεθνώς καθιερωμένοι μετρ της μόδας, ως μέρος της παγκόσμιας προπαγάνδας. Χαλάρωσαν οι ηθικοί κανόνες και άρχισε η σταδιακή απογύμνωση και εκπόρνευση των γυναικών πάνω στον παγκόσμιο βωμό της “ειρήνης”. Η φούστα ανέβηκε τρία δάκτυλα πάνω από το γόνατο κατά τη δεκαετία του 1960, τα κομμωτήρια πήραν φωτιά με τις νέες κομμώσεις "μαπολάχανο" style, και το φλερτ δημοσίως δεν ήταν πλέον τόσο απαγορευτικό, ιδίως στις πόλεις. Εκείνες που κράτησαν στη Βαλύρα το μυαλό στη θέση τους, ήταν οι αείμνηστες γιαγιάδες μας , με το μαύρο τσεμπέρι, τη μακρυμάνικη φορεσιά και την Κυριακάτικη Θεία Κοινωνία.


Μαθήτριες στη Βαλύρα προς το τέλος της δεκαετίας του 1960, με τη δασκάλα τους Αφροδίτη Σταθά.Φωτο:lyrasiblogspot.com

Τη σεξουαλική αποστέρηση διαδέχτηκε η ευκαιρία για προγαμιαία, χωρίς δεσμεύσεις απόλαυση, ώσπου οι πολιτικοί στόχοι ολοκληρώθηκαν στην εντέλεια, με την ανάλογη διεθνή υποστήριξη, κατά την κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου, του φιλελεύθερου ηγέτη, ο οποίος έσπειρε παιδιά σε Ευρώπη και Αμερική χωρίς ηθικές αναστολές, όπως επιθυμούσε η χάρη του, δεν εκκλησιαζόταν, και δεν τον ενδιέφερε η διατήρηση της Ελληνικής Γλώσσας. Το χρήμα ήθελε να ρέει άφθονο, να φαίνεται ότι η οικονομία του κράτους βαδίζει καλά, και ο λαός να τον αποθεώνει ως σωτήρα του, για να διατηρήσει την πολιτική του ισχύ. Άλλωστε ο Κίσινγκερ είπε ότι για να συνεχίσει να υπάρχει ο κόσμος, οι Έλληνες πρέπει να ξεχάσουν πρωτίστως την Ελληνική Γλώσσα τους. Οι Έλληνες όφειλαν να πορευθούν με τα διεθνή δεδομένα και πρότυπα, να μπορούν να χειραγωγηθούν, να μη σκέπτονται, να είναι διεθνώς χρεωμένοι και να αισθάνονται υποτελείς.

Τον Θεό Ανδρέα Παπανδρέου ακολούθησαν πιστά η πενηντάχρονη Μαρία, Ελληνογαλλίδα επιχειρηματίας, η οποία σπίτωσε έναν τριαντάχρονο εραστή της στην πλατεία της Αράχοβας και κρέμασε τον δαντελένιο στηθόδεσμο της στο μπαλκόνι φάτσα, ως τρόπαιο, ενάντια στους συντηρητικούς άνδρες της τοπικής κοινωνίας. Ακολούθησε η φίλη της Βίκυ, μεγαλοδικηγόρος στη Θεσσαλονίκη, με έναν φοιτητή της νομικής στο γραφείο της, και η εξηντάχρονη φίλη της Γιολάντα, ευκατάστατη Ελληνίδα σπιτονοικοκυρά, μ΄ έναν φοιτητή Βιολογίας στη Νότια Γαλλία. Και οι τρεις γυναίκες ήταν παντρεμένες, με μεγάλα παιδιά, κάποια ανύπαντρα, και δεν είχαν πλέον ηθικές αναστολές να διατηρούν παράλληλα εξωγαμιαίο δεσμό. Ο “ Αντρίκος” ήταν ο φωτεινός παντοδότης τους!

1. Η νεαρή και άβγαλτη Ελληνίδα γυναίκα  αποπροσανατολίστηκε, βιάστηκε και εκπορνεύτηκε στο έπακρο.

2.Η εκπαίδευση στηρίχτηκε σε αλλότρια τεχνικά, σύγχρονα δεδομένα και όχι πρωτίστως στη διάπλαση του ανθρώπινου χαρακτήρα.

3.Η Ελληνική γλώσσα έχασε την παλιά αίγλη της. Η ενέργεια του ανθρώπινου εγκεφάλου, μέσω της χρήσης των νέων Ελληνογλωσσικών δεδομένων , μειώθηκε, γιατί άλλους κραδασμούς δίνει στον εγκέφαλο για παράδειγμα η λέξη πόλις και άλλους η λέξη πόλη. Αλλά αυτά είναι πλέον ψιλά γράμματα.

Οι μόνοι που συνεχίζουν να είναι πλέον πραγματικά νοήμονες, είναι τα μέλη της Εκκλησίας της Ελλάδας, που μελετούν τα κείμενα των Αγίων Γραφών και οι εκπαιδευτικοί, φιλόλογοι ή λογοτέχνες , που κατέχουν καλά την Ελληνική γλώσσα.

Η γλύκα της ασυδοσίας έχει αισθητά αποτελέσματα στη σημερινή εποχή μας, όπως:

1. Πραγματοποιούνται σε ηλικία 14-18 ετών, 2 έως 4 εκτρώσεις, κατά μέσο όρο, στις μαθήτριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με βάση τα στατιστικά στοιχεία πολλών γυναικολόγων στον νομό της Αττικής. Οι περισσότερες μαθήτριες, προκειμένου να έχουν σεξουαλική εμπειρία και να μη θεωρούνται οπισθοδρομικές από τους συνομηλίκους τους, έχουν βιαστεί άκαιρα, και φέρουν σοβαρά ψυχικά τραύματα.

2. Παρατηρείται μεγάλος περιορισμός χρήσης της Ελληνικής γλώσσας, αμάθεια στους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και η γλώσσα πλέον των εφήβων είναι τα λεγόμενα Greeklish.

3.Χαρακτηριστική είναι η υποτίμηση της καλής αγωγής και η έλλειψη ηθικών αναστολών μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων, γονέων και παιδιών. Ο μαθητής κερνάει τσιγαράκι τον καθηγητή, του μιλάει στον Ενικό και όταν δεν θέλει να μπει μέσα στο μάθημα απαντά “δεν γουστάρω να παρακολουθήσω αυτή την ώρα φίλε, θα κάτσω έξω”.  Τη μητέρα δεν την προσφωνούν πλέον με αυτό που της αξίζει, αλλά έχει καταντήσει σάκος του μποξ για τα εξοργισμένα παιδιά της, τα οποία τη βρίζουν και τη χτυπούν αλύπητα. Η κατάλληλη χρήση του λόγου και η αίσθηση της ευγένειας εκλείπει. Η καλύτερη άμυνα είναι επίθεση των εξοργισμένων, επί παντός επιστητού, νέων.

4. Αισθητή είναι η αδιαφορία των εκπαιδευτικών, κατά μέσο όρο, για την διαπαιδαγώγηση των νέων. Κάνουν τυπικά το μάθημά τους, δεν επενδύουν στους μαθητές τους, και αποσύρονται τάχιστα από τα διδακτικά τους καθήκοντα, για να γλιτώσουν από τα θηρία του ζωολογικού κήπου της τάξης τους.

5. Μητέρες και κόρες κυκλοφορούν ρακένδυτες δημοσίως, χωρίς ηθικές αναστολές, με ραντάκια όπως της νυχτικιάς τους και τους μαστούς χαλαρούς , με καυτά σορτσάκια στον χώρο της εκκλησίας, με σχισμένα τζιν οι γιαγιάδες και κοντά μπλουζοφορέματα στο λεωφορείο, με στρινγκ οι άνδρες στην παραλία και άλλα πολλά, που δείχνουν πόσο ανόητος έχει καταντήσει πλέον ο μέσος όρος του σύγχρονου Έλληνα.

6. Η ομοφυλοφιλία έχει αυξηθεί κατακόρυφα στην Ελλάδα. Γιατί είναι πιο ελκυστικός ο αμφιλεγόμενος νέος στη γωνία, με το μακρυμάνικο πουκάμισο και το καλό μακρύ παντελόνι, που στενάζει για επαφή, παρά η ανόητη κοπελίτσα που τα έβγαλε όλα στη φόρα, πιστεύοντας ότι θα ψαρέψει έναν νέο της εποχής της. Το μόνο που συλλαμβάνει η νέα στο αγκίστρι της, είναι έναν απελπισμένο έκφυλο γέρο, ο οποίος παζαρεύει σκληρά μαζί της, για μια ώρα ηδονής. Κι αυτό συμβαίνει πολύ συχνά πλέον. Δεν υπάρχουν ηθικές αναστολές και το υλικό όφελος υπερέχει, ιδίως μεταξύ των φοιτητριών, που χρειάζεται να εξοικονομήσουν χρήματα για τα προς το ζην. Ένας καλός γέροντας “σεξοχορηγός" δεν περνά απαρατήρητος στις σημερινές πόλεις της Ελλάδας, μεταξύ των φοιτητριών.

7. Η βάση της Ελληνικής οικογένειας έχει χάσει πλέον την παλιά αξία της. Τα διαζύγια είναι πολλά και η συνεχής γκρίνια, λόγω ιδιοτέλειας, ναρκισσισμού και έλλειψης αντοχών των γονιών, σε βάρος των δυστυχισμένων τέκνων τους, είναι εμφανής.

8. Η αθεϊα και η αδιαφορία για την πατρώα θρησκεία έχει οδηγήσει σε τεχνοκρατικά μονοπάτια φυλάκισης της ανθρώπινης ψυχής, σε απροσπέλαστα κάτεργα.

9. Η επερχόμενη λήθη για την ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά του τόπου και η γενική αδιαφορία του Ελληνικού πληθυσμού, επισκιάζουν επικίνδυνα την Ελληνική καταγωγή και την ταυτότητα των νέων Ελλήνων.

Ο στόχος επετεύχθη με σατανική γλύκα. Ανεξέλεγκτοι οι νέοι οδεύουν προς την ψύχωση, στην παραποίηση της πραγματικότητας, σε αντίθεση με τους παππούδες τους, που ζούσαν μέσα στα όρια της αυστηρότητας, της πειθαρχίας και της τιμωρίας, με άπειρες νευρώσεις, αλλά τουλάχιστον με καλή αίσθηση της πραγματικότητας γύρω τους και έλεγχο του εαυτού τους. Δηλαδή, οι καταπιεσμένοι πρόγονοί μας ήταν πιο λειτουργικοί, είχαν τεράστιες αντοχές, σε όλα τα επίπεδα, συγκριτικά με τους κατά μέσο όρο σημερινούς Έλληνες.

Η ζυγαριά έγερνε με πικρία και νευρώσεις δεξιά προς τον παράδεισο, και σήμερα, με τη γλύκα των ελεύθερων ηθών και τις ψυχώσεις γέρνει αριστερά προς την κόλαση. Ούτε το ένα ούτε το άλλο είναι καλά και θεάρεστα. Η κοινωνία χρειάζεται να ισορροπήσει με πίστη στον Θεό και θεία διάκριση , πάνω στον κεντρικό άξονα της σωματικής και ψυχικής υγείας, πάνω στο δομημένο Εγώ, τον διαιτητή των επιθυμιών και υποχρεώσεων της προσωπικότητας του ανθρώπου.

Μεγάλη πρόκληση για την εποχή μας είναι ο κορονοϊός.

Δεν θα φιλήσεις, γιατί κινδυνεύεις να κολλήσεις τον ιό . Κλείσε το στόμα σου ασφυκτικά. Ξέχασε το μακιγιάζ, το φλερτ, τη σαρκική επαφή. Ξέχασε τις νυκτερινές εξόδους σε κακόφημα κέντρα. Καθηλώσου μέσα στο σπίτι σου. Ξέχασες το σπίτι σου; Καιρός να το ξαναθυμηθείς! Μεγάλο είναι το τίμημα της κοινωνικής καχυποψίας και απειλής της επαφής με τον άλλο, εξομοιωμένο με τον ίδιο τον θάνατο. Ποιους πλήττει περισσότερο ο κορονοϊός; Ποιους άλλους, εκτός από εκείνους που υπηρετούν τη φαυλότητα ως σταρ του σινεμά , την ασυδοσία παγκοσμίως, τους υποστηρικτές και μιμητές τους; Βεβαίως θύματα είναι και αυτοί που τους παίρνει η μπάλα, ως αναπόσπαστα μέλη αυτής της διεφθαρμένης κοινωνίας.


        Η μικρή Ελένη Ι. Καρανάνου, σημερινή κοινωνιολόγος, σημαιοφόρος στη Βαλύρα. 

                                                 Φωτο: κα Ελένη Ι. Καρανάνου

Μόνο η γυναίκα, αν αναλάβει την ευθύνη του εαυτού της και ως “Παναγιά ενδεδυμένη”, με την ενέργεια στην κεφαλή της πορευτεί στη ζωή, μπορεί να ισορροπήσει τούτη η κλυδωνιζόμενη παγκόσμια ζυγαριά. Είθε ο Θεός να βοηθήσει τη γυναίκα , να ξυπνήσει από τον λήθαργο, να αντιληφθεί το μέγεθος του κακού που της έχει συμβεί, και να πάρει τα ηνία ειρηνικά και δυναμικά στα χέρια της.

Θερμές ευχαριστίες στον κο Γιώργο Φειδά, επιχειρηματία, που μοιράστηκε μαζί μας την ιστορία για τις σχολικές ποδιές.


Ο Θεός μαζί σας!

Ευθυμία Η. Κοντοπούλου

12/9/2022

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου