Τρίτη 17 Μαΐου 2022

ΛΟΓΟΣ ΕΥΧΕΤΗΡΙΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

                                         Πανελλήνιες Εξετάσεις.Φωτο:mothersblog.gr

Το θερμόμετρο έχει ανέβει αρκετά, καθώς οδεύουμε προς το τέλος του Μαϊου και τους επιμελείς μαθητές δεν τους χωρεί πλέον το τόπος. Για δώδεκα συνεχή έτη και δύο κατά το νηπιαγωγείο, αγωνίστηκαν σκληρά για να καλλιεργήσουν τις νοητικές τους ικανότητες, να αποκτήσουν δεξιότητες και γενικές γνώσεις, να εκπαιδευτούν κατάλληλα εφ΄ όλης της ύλης, και τώρα βρίσκονται εμπρός στις πύλες της μεγάλης δοκιμασίας , η οποία οδηγεί στην είσοδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Όλοι οι μαθητές εύχονται να πετύχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις κι εμείς το ίδιο ευχόμαστε γι΄ αυτούς, εκ βάθους καρδίας, λαμβάνοντας υπόψη μας τα ακόλουθα:

Πανεπιστημιακές σπουδές και εναλλακτικές λύσεις

1. Οι Πανελλήνιες εξετάσεις είναι σημαντικές, είναι η επιβράβευση των κόπων πολλών ετών των μαθητών, παράλληλα είναι και ο τρόπος να διατηρήσουμε υψηλά το εκπαιδευτικό επίπεδο της χώρας και τη δημόσια εκπαίδευση. Όσον αφορά τα δίδακτρα των σπουδών στο εξωτερικό, έχουν ανέβει σε δυσανάλογα ύψη και μόνο όσοι γονείς διαθέτουν χρήμα, ή δύνανται να εξασφαλίσουν ένα καλό δάνειο σπουδών από την τράπεζα, μπορούν να δουν τα παιδιά τους να αποφοιτούν από τα ξένα πανεπιστήμια.

2.Ένα μεγάλο ποσοστό Ελλήνων μαθητών φεύγει εκτός Ελλάδας για σπουδές , διότι δεν ξεπερνά το 30% η απορρόφηση των μαθητών του Λυκείου στα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Το συνάλλαγμα της χώρας ουσιαστικά ξοδεύεται για σπουδές σε ξένα πανεπιστήμια.

3.Αρκετοί μαθητές προτιμούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους σε ιδιωτικά κολέγια, εντός Ελλάδας, και ορισμένοι εξ αυτών κατάφεραν να βρουν κατάλληλη θέση εργασίας στο αντικείμενό τους, εντός της χώρας και/η στο εξωτερικό, ιδίως στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεως.

4.Ορισμένοι απόφοιτοι λυκείων προτιμούν να μη φοιτήσουν σε πανεπιστήμια, αλλά να βρουν άμεσα εργασία ,ή να ολοκληρώσουν τη στρατιωτική τους θητεία και/ ή να σταδιοδρομήσουν στον Ελληνικό στρατό.

5. Κάποιοι, μέσα από την εργασία τους σε επιχειρήσεις, παρακολουθούν σταδιακά σεμινάρια και μαθήματα και αποκτούν πανεπιστημιακές-πρακτικές γνώσεις, όσον αφορά το αντικείμενο της απασχόλησής τους. Αρκετοί έχουν καταλήξει επιτυχημένοι επιχειρηματίες, σαφώς ανώτεροι σε γνώση και εμπειρία των αποφοίτων πανεπιστημίου.

Η σημαντικότητα της σωματικής και ψυχικής υγείας του διαγωνιζόμενου μαθητή

Εκείνο το οποίο είναι άκρως σημαντικό είναι ο μαθητής να χαίρει άκρας σωματικής και ψυχικής υγείας, να έχει καλλιεργήσει την προσωπικότητά του και να οδεύει προς την ενηλικίωση , ως ώριμος και συνειδητοποιημένος Έλληνας πολίτης. Να μην παραμείνει αμέτοχος και απαθής στη ζωή, μετά από μία ενδεχόμενη αποτυχία στις Πανελλήνιες εξετάσεις, αλλά να αδράξει νέες ευκαιρίες που του ταιριάζουν και να πορευθεί στη ζωή έντιμα, με αισιοδοξία και πίστη στον Μεγαλοδύναμο Θεό.

1.Πολλοί μαθητές, λόγω του άγχους των εξετάσεων ,και αντίστοιχα του άγχους που τους μεταδίδουν οι γονείς τους, αρρωσταίνουν. Είναι σαν να ψάχνει η ψυχή τους ένα άλλοθι για να δικαιολογήσει την ανεπάρκεια του εαυτού εμπρός στην επώδυνη δοκιμασία των Πανελληνίων εξετάσεων. Αρκετά παιδιά αρρώστησαν ψυχικά και εξελίχθηκε η κατάστασή τους σε χρόνια ψυχωσική διαταραχή, ενώ άλλα κατέληξαν δολοφόνοι των ίδιων των γονιών τους, τούς οποίους κατακρεούργησαν όταν παρουσίασαν οξύ σχιζοφρενικό επεισόδιο. Κατέληξαν ως μητροκτόνοι ή πατροκτόνοι, σημαδεμένοι στη ζωή, γιατί τρέφονταν όχι με αγάπη και κατανόηση, αλλά έπιναν το δηλητήριο της μητρικής ή πατρικής απόρριψης και μισαλλοδοξίας. Στέναζε η σκλαβωμένη ψυχή τους κάτω από τις ματαιόδοξες απαιτήσεις των γονιών τους.

Η διαφοροποίηση των επιστημονικών σπουδών, της μόρφωσης και της εργασιακής απασχόλησης

Εμείς οι παλιότεροι, που περάσαμε από αυτή τη δοκιμασία των Πανελληνίων εξετάσεων, θα λέγαμε συνοπτικά τα ακόλουθα:

1.Η αποφοίτηση από το πανεπιστήμιο δεν εγγυάται την εξεύρεση εργασίας. Πολλοί επιστήμονες στις μέρες μας απασχολούνται σε θέσεις που μόνο το απολυτήριο του Λυκείου επαρκεί για την ανάληψη του συγκεκριμένου εργασιακού ρόλου.

2.Στο Πανεπιστήμιο ο φοιτητής αποκτά κατ΄ εξοχήν θεωρητικές γνώσεις στο αντικείμενο μίας συγκεκριμένης επιστήμης. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρώτον κατέχει επαρκώς την επιστήμη του και δεύτερον ότι είναι μορφωμένος. Είναι άλλο θέμα η επιστήμη και άλλο η μόρφωση. Η μόρφωση δεν απαιτεί μόνο εκπαίδευση, απόκτηση γνώσεων, καλλιέργεια των νοητικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων, συνδυάζεται με τη συναισθηματική νοημοσύνη και την πνευματική καλλιέργεια. Πραγματικά μορφωμένοι είναι αυτοί που είχαν την ευλογία να φοιτήσουν στο μεγάλο Πανεπιστήμιο του Θεού και φωτίστηκε ο νους και η ψυχή τους, αλλά αυτό δεν είναι θέμα του παρόντος.

3. Η επιστήμη εξελίσσεται γοργά, νέες θεωρίες διαδέχονται τις παλιές και νέα ερευνητικά δεδομένα ανατρέπουν ως μη έγκυρες και αξιόπιστες τις παλιές πρακτικές. Μέσα σε αυτό το χάος, σταθερή σανίδα σωτηρίας είναι μόνο ο λόγος του Θεού, ο οποίος ουδέποτε ακυρώνεται. Αυτός είναι και ο λόγος που ορισμένοι πολύ εξειδικευμένοι επιστήμονες αρρώστησαν στα διεθνή τους έδρανα, εγκατέλειψαν την καριέρα τους και κατέληξαν μοναχοί ή ιερωμένοι στην αγκαλιά του Χριστού. Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ίδρυαν ακαδημίες, όσον αφορούσε τη μόρφωση των πολιτών, αλλά οι τεχνίτες άλλαζαν κάθε μήνα επάγγελμα, προκειμένου να αποκτήσουν κατά τη διάρκεια του βίου τους όσες περισσότερες γνώσεις μπορούσαν. Το πραγματικό τους κατά Θεόν Πανεπιστήμιο ήταν τα μυστήρια, όπως τα Νέμεα, Ίσθμια, Δελφικά και Ολύμπια, στα οποία αγωνίζονταν για τη φώτιση της ψυχής τους, όπως θα λέγαμε αντίστοιχα οι νηπτικοί πατέρες της ερήμου στον Χριστιανισμό. Η ανθρωπότητα, με τη Σταύρωση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, πίστεψε στην ύπαρξη του ενός αληθινού Θεού και τη δύναμη της Τριαδικής Θεότητος και ανήλθε σε ανώτερα πνευματικά, ουράνια κράσπεδα.

4. Όσοι ενδιαφέρονται για χρήμα, δόξα και δύναμη, ας λάβουν υπόψη τους ότι οι επιτυχημένοι παππούδες μας, οι οποίοι θησαύρισαν, διέθεταν οξύνοια κι ...ένα απολυτήριο Δημοτικού Σχολείου. Όσο όμως περνούσαν τα χρόνια, αντιλήφθηκαν κι αυτοί ότι η απόκτηση υλικών αγαθών δεν είναι πρωτίστως το ζητούμενο σε αυτή τη μαθητεία της ζωής και έκαναν αγαθοεργίες, διαθέτοντας χρήμα για τη σωτηρία της ψυχής τους.


                                 Πανελλήνιες.Φωτο:ygeiamou.gr

Νοητική και ψυχική ενδυνάμωση του διαγωνιζόμενου μαθητή

Σημαντικό είναι οι διαγωνιζόμενος μαθητής να αισθάνεται καλά και να σκέπτεται θετικά. Να μην είναι βυθισμένος στο άγχος και σε επαναλαμβανόμενους αρνητικούς λογισμούς, όπως δεν θα θυμάμαι τίποτα, δεν θα μπορώ να σκεφτώ, δεν θα τα καταφέρω και θα εκτεθώ οικογενειακώς και δημοσίως, ή τι θα πω στους γονείς μου που ξόδεψαν τόσα χρήματα σε φροντιστήρια κι εγώ απέτυχα, πώς θα αντικρίσω την απογοήτευση στα πρόσωπά τους, πώς θα αντικρίσω τους συμμαθητές μου που πέρασαν στις σχολές που επέλεξαν, την κοινωνία ολόκληρη κλπ. Όλα τα παραπάνω αφορούν τους άλλους και τον διάβολο. Δεν αφορούν άμεσα τον εξεταζόμενο.

1.Ο εξεταζόμενος πρέπει να τρέφεται σωστά, να αισθάνεται καλά, να ξεκουράζεται αρκετά, ώστε να λειτουργήσει καλά η αντίληψη και η μνήμη του κατά τη διάρκεια των επαναλήψεων και των εξετάσεων. Παράλληλα οι Πανελλήνιες εξετάσεις δεν αφορούν τα διαβάσματα της τελευταίας στιγμής. Αυτά είναι μόνο σύντομες επαναλήψεις για να θυμηθεί ο μαθητής την ύλη που εμπέδωσε κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς, και/ή γνώσεις αποκτηθείσες κατά τα προηγούμενα σχολικά έτη. Οι μαθητές επιτυγχάνουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις γιατί το οραματίζονταν παιδιόθεν και επένδυσαν σταθερά σε αυτό, για σειρά ετών, παράλληλα η λειτουργία του εγκεφάλου τους και η νοητική τους ανάπτυξη είναι εντός και άνω των κανονικών ορίων. Αλλά και να μην περάσουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις φέτος, μπορούν κάλλιστα , με την ησυχία τους , να διαβάσουν και να επιτύχουν κατά τα επόμενα έτη ή να ακολουθήσουν άλλες ευνοϊκές-εναλλακτικές λύσεις. Μία γνωστή μου κυρία, ονόματι Μαρίνα, πέρασε στη Γαλλική φιλολογία, αφού  παρακολούθησε πάλι τα μαθήματα του Λυκείου στα 50 της χρόνια και μάλιστα διαγωνίστηκε στις Πανελλήνιες την ίδια χρονιά που έδινε και η μοναχοκόρη της Ιωάννα. Πέρασε η μητέρα στο Πανεπιστήμιο και έμεινε εκτός η κόρη. Όμως , δεν είδαν οι δυο τους ανταγωνιστικά το όλο θέμα. Η ζωή επιφύλαξε ευχάριστες εκπλήξεις για την Ιωάννα στη συνέχεια. Ολοκλήρωσε σπουδές σε ένα ιδιωτικό κολέγιο, ως αριστούχος επισκέφτηκε διάφορες ξένες χώρες και παρακολούθησε κι εκεί μαθήματα και αποκαταστάθηκε με επιτυχία επαγγελματικά.


            Κέντρο πληροφοριών για τις Πανελλήνιες εξετάσεις.Φωτο:panelliniesnet.gr

2.Οι Πανελλήνιες εξετάσεις δεν είναι η συντέλεια του κόσμου. Ο άνθρωπος δεν κρίνεται στα 18 έτη του, αλλά όταν ολοκληρώσει τον κύκλο της ζωής του. Οι επιστήμονες είναι οι τελευταίοι που λαμβάνουν στέφανο από τον Κύριο στα γεράματά τους. Προηγούνται κατά πολύ αυτών οι έντιμοι και θεοσεβείς γεωργοί, αυτοί που λάτρεψαν και καλλιέργησαν σωστά τον αγρό της ψυχής τους.

3.Αν οι γονείς δεν είναι σε θέση να στηρίξουν ουσιαστικά το παιδί τους, λόγω του άγχους που βιώνουν οι ίδιοι , εν όψει των Πανελλαδικών εξετάσεων, το παιδί χρειάζεται άμεσα ένα κατάλληλο στήριγμα. Ας λάβουν υπόψη τους οι γονείς και κηδεμόνες ότι το παιδί θέλει έναν καλό και υπομονετικό ακροατή, που να γνωρίζει ότι το αγαπά και/ή το εκτιμά, για να εκτονώσει την έντασή του. Να μη το κρίνει ούτε να το συμβουλέψει, απλά να το ακούσει με αγάπη, ενδιαφέρον και προσοχή. Και αν ζητήσει το ίδιο συμβουλή, να βρει τη λύση μόνο του, με τις κατάλληλες ερωτήσεις που θα του θέσει ο ακροατής.

Βοηθάει πολύ η προσευχή και η συνομιλία με τον ιερέα της ενορίας , έναν δάσκαλο ή καθηγητή, ένα ουδέτερο συναισθηματικά , ως προς τις εξετάσεις, άτομο της ευρείας οικογένειας, έναν μεγαλύτερο σε ηλικία φίλο , έναν εξειδικευμένο επαγγελματία, αλλά και η γιαγιά, όπως λέγει ο κύριος Γιώργος Φειδάς, που μας θύμισε τις Πανελλήνιες εξετάσεις , τις οποίες βιώνει ως αιώνιος έφηβος, είναι η καλύτερη ψυχολόγος. Η γιαγιά, κατά τα παλαιά χρόνια, αγκάλιαζε το εγγόνι της και έλεγε: “Περάσεις δεν περάσεις παιδάκι μου , να είσαι καλά να σε βλέπω να χαίρομαι και όλα τα προβλήματα θα τα λύσεις στην πορεία...έχεις πολλά και ευλογημένα χρόνια μπροστά σου”.

4.Σε αυτή τη ζωή ήρθαμε για να αγωνιστούμε ώστε να αποκτήσουμε ταυτότητα κατ΄ εικόνα και κατ΄ομοίωσιν με τον Ουράνιο Πατέρα μας. Η επιστήμη μας και το επάγγελμα μας αφορούν την ειδικότητα και την επαγγελματική ιδιότητα του καθενός. Δεν είναι σαφώς η “ταυτότητά μας.

Σωματική ευεξία κατά τις Πανελλήνιες εξετάσεις

Διατροφικά, όπως μας ενημερώνουν οι γιατροί και οι διατροφολόγοι, είναι σημαντικό ο μαθητής να λαμβάνει κατά την περίοδο των εξετάσεων μικρά και τακτικά γεύματα με πρωτεϊνη (αβγά, τυρί), όχι βαριά φαγητά, λήψη μικρής ποσότητας γλουτένης, που κοιμίζει τον εγκέφαλο, δηλαδή όχι πολύ ψωμί, ζυμαρικά κλπ, να πίνει αρκετό νερό , να καταναλώνει ποικιλία φρούτων και εύπεπτων λαχανικών (βιταμίνες) εκτός και το άγχος είναι υπερβολικό, όπου τα ζυμαρικά βοηθούν στην μερική καταστολή, αλλά αυτά σε συνδυασμό με σάλτσες λαχανικών. Πολλοί μαθητές, με συνταγή γιατρού , λαμβάνουν χάπια μαγνησίου, το οποίο βοηθάει στη μείωση του άγχους, παράλληλα δεν προκαλεί υπνηλία. Μπορείτε να γλυκαίνετε το πικρό και ξηρό στόμα με κρύο τσάι και μία μικρή κουταλιά μέλι , αγαύη ή καστανή ζάχαρη . Χρειάζεται να κινείστε αρκετά, κάθε 60 λεπτά , να λέτε ανέκδοτα ή να αστειεύεστε, διακωμωδώντας την κατάσταση, και να κάνετε χαλαρωτικές ασκήσεις εισπνοής και εκπνοής, κοιτάζοντας μακριά στον ορίζοντα για να ξεκουράζονται οι οφθαλμοί , ο εγκέφαλος γενικά , αλλά και να ξεμουδιάζει ολόκληρο το σώμα.

Τα σοκολατάκια , ή μια καραμέλα , καθώς και οι χυμοί της αρεσκείας σας βοηθούν πριν από τις εξετάσεις και καταστέλλουν την συμπαθητική παρατεταμένη δράση του αυτόνομου νευρικού συστήματος, η οποία βιώνεται ως αδιαθεσία στο στομάχι , ενόχληση στην κοιλιακή χώρα, σαν κόμπος στον λαιμό και ένταση στην κεφαλή. Μη ξεχνάτε να επιβραβεύετε συχνά τον εαυτόν σας για την έντιμη προσπάθειά σας.


                                            Πανελλήνιες.Φωτο:alfavita.gr

Τέλος, μην αφήσετε τον ανθό της νιότης σας να μαραθεί από το άγχος των εξετάσεων, ή της ενδεχόμενης αποτυχίας. Αφήστε χαλαρό τον εαυτό σας και επιβεβαιώστε τον θετικά με μία αίσθηση βαθιάς πίστης και ελπίδας, κάνοντας τον σταυρό σας:

Ο Θεός μου βοηθός, ας φωτίζει το νου μου, να έχω καθαρή σκέψη, νοητική διαύγεια , χωρίς απώλεια αντίληψης, κρίσης και μνήμης κατά τη μελέτη και στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Θα πράξω το καλύτερο δυνατόν , η προσπάθειά μου είναι σημαντική , αυτή θα επιβραβεύσει ο Κύριος , και όχι το αποτέλεσμα των εξετάσεων”.


                                              Εθογραφήματα.Φωτο:wordpress.com

Και μη ξεχνάτε, ότι όλα αναιρούνται σε αυτή τη ζωή, εκτός από το ανοιχτό Ευαγγέλιο του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού που λέγει : “Εγώ ειμί το φως του κόσμου...”.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ.


Ο Θεός μαζί σας!

Ευθυμία Η. Κοντοπούλου

17/5/2022


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου