Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2024

Το Παιδίον και το Παιδί!

                        

                                                    Φωτό:Vlasios Tsotsonis


-Το ευλογημένο παιδίον , θέλετε να μάθετε πώς μοιάζει; Τα μαλλιά του είναι η σεμνή μεγαλοπρέπεια, οι οφθαλμοί του η αγάπη και η αυστηρότητα, η μύτη η ευθύτητα και το έλεος, το στόμα η ειρήνη και η συγνώμη, τα μηλομάγουλα η απλότητα και η αγαθότητα, ο λαιμός το έλεος και η ευσπλαχνία, το δεξί του χέρι η ευλογία και η χρηστότητα, το αριστερό του ο ζωοποιός νόμος και η ανακούφιση για τους κοπιώντας και πεφορτισμένους, το γυριστό σαγόνι του η ηρεμία και μακροθυμία, το πηγούνι του μύρον αγιότητος, ο μανδύας του η μεγαλοπρέπεια του παντός· είναι η αυστηρότητα μετά γλυκύτητος, και η χριστιανική ευπρέπεια που προκαλεί δέος κατανυκτικόν. Είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός το παιδίον, εξήγησε ο θεοπρόβλητος Αρχιμανδρίτης, που μοιράστηκε τη διαδρομή σε ένα ταξί, από το κέντρο της Αθήνας προς την Κηφισιά, με άλλους δύο επιβάτες, πριν από δέκα χρόνια.

Ο φωτισμένος γέροντας καθόταν εκ του ασφαλούς στη θέση του συνοδηγού, γιατί στο πίσω κάθισμα είχαν καταλάβει τις θέσεις ένας αεικίνητος υψηλόβαθμος της Τεκτονικής Στοάς της Ελλάδος, και μία ευπαρουσίαστη νεαρά ιατρός, ειδικευμένη στην Ουρολογία.

-Πάτερ, ενδεχομένως το εσωτερικό παιδί σας να είναι όπως λέτε, αλλά το δικό μου είναι ιδιαίτερα άτακτο, κατά τα τελευταία 30 χρόνια! Φλέγεται, ιδίως όταν ετοιμάζω ομιλίες για τη Στοά. Στα ύψη ανεβαίνει και δεν με αφήνει καθόλου σε ησυχία,  μου βάζει διαρκώς πορνικούς λογισμούς. Κάθισε καλά παιδάκι μου του λέω, μη με βάλεις σε νέες περιπέτειες, φροντίζουμε τη γυναίκα μου , τρεις καθαρίστριες και μία μηχανικό, θα πρέπει κι εσύ να καταλαβαίνεις και να ηρεμείς κάπου-κάπου, να με αφήνεις λιγάκι να συγκεντρώνομαι και να σκέπτομαι, έχω υποχρεώσεις στη δουλειά και στη Στοά. Πού αυτός; Κάβειρος Πάτερ μου!

Αντιλαμβάνεστε γιατρέ μου, δεν πιστεύω να με παρεξηγείτε....

-Η ιατρική επιστήμη έχει σημειώσει σημαντικές προόδους, υπάρχει θεραπεία για την παρατεταμένη στύση και τον πριαπισμό, παρατήρησε η γιατρός.

-Ο Ωριγένης ό,τι τον ενοχλούσε το αφαίρεσε, αλλά αυτή η τακτική δεν βρίσκει σύμφωνη την Εκκλησία μας, απάντησε ο γέροντας.

-Δεν μιλώ για χειρουργική επέμβαση, υπάρχει ειδική φαρμακευτική αγωγή, η οποία δεν είναι θέμα της παρούσας συζήτησης, ούτε ακριβώς η ειδικότητά μου, προτείνω να επισκεφθείτε έναν σεξολόγο, και κακώς που δεν το έχετε πράξει τόσα χρόνια, αλλά επιλέγετε να βασανίζεστε, τόνισε η γιατρός.

-Ο Απόλλων, ποτέ δεν κατάλαβα, πώς τα κατάφερε, και ούτε δείγμα φαλλού στα αγάλματά του δεν εμφανίζεται εμπρός του, σιγοψιθύρισε ο παθών.

-Α! Αυτό το έχω διαβάσει, μου αρέσει η Ελληνική Μυθολογία,    ερωτεύθηκε τη Δάφνη, αλλά εκείνη στόλισε την άνω κεφαλή του, απάντησε η Ουρολόγος .Το άγαλμα του Απόλλωνα συμβολίζει την καθαρότητα και ευγένεια του Θεού.

-Σωστά , παρατήρησε ο υψηλόβαθμος τέκτων, και η Αφροδίτη, αφού έχασε τον γλυκό Άδωνη , τη ηδονή δηλαδή, ανέβηκε στον Όλυμπο.

-Επομένως, το θέμα αφορά την ακροβυστία και την περιτομή, παρατήρησε ο σεπτός Αρχιμανδρίτης, που τους παρακολουθούσε μετά προσοχής.

-Μου έχουν κάνει περιτομή όταν ήμουν μικρός, γιατί είχα φίμωση... εξήγησε ο πρωταθλητής της Τεκτονικής Στοάς και σώπασε.

-Η περιτομή για ιατρικούς λόγους ουδεμία σχέση έχει με την Περιτομή του Κυρίου, η οποία αφορά την κάθαρση , αποδοχή της παντοδυναμίας του Θεού , και τη λύτρωση από τα πάθη του ανθρωπίνου γένους, αποκρίθηκε μετά θείας διακρίσεως ο σεπτός Αρχιμανδρίτης.

-Πάτερ, μιας και αναφέρετε την περιτομή, συμφωνείτε με όλα αυτά που συμβαίνουν διεθνώς, σε άλλες θρησκείες και πολιτιστικά περιβάλλοντα, όπου η γυναίκα, προκειμένου να ενταχθεί στο κοινωνικό σύνολο, ακρωτηριάζεται στα γεννητικά της όργανα για να μην θεωρείται πόρνη, να μην επιδιώκει τη σαρκική ευχαρίστηση, αλλά να είναι υποταγμένη στις εντολές του θρησκευτικού ηγέτη ή του αρχηγού της φυλής, και της οικογένειας; ρώτησε η γιατρός.

-Ο Υιός και Λόγος του Θεού δεν ενσαρκώθηκε στη γη, ούτε σταυρώθηκε για να ακρωτηριάζεται ο άνθρωπος, αλλά για να καθαρθεί από το προπατορικό αμάρτημα, να φωτιστεί και να αποκτήσει πνευματικά εφόδια, προκειμένου να ανταπεξέλθει στον πόλεμο ενάντια στους κακούς λογισμούς και στα πάθη του, που τον ωθούν στην υπερβολή της ικανοποίησης , ουσιαστικά στην παράλογη δέσμευση και ατίμωση της σάρκας, με στόχο την τελική πνευματική και ψυχοσωματική απώλειά του.

Όταν ο Θεός φώτισε την Αγία Μαρία την Αιγυπτία, δεν την καθάρισε   όπως την  Αειπαρθένο Μαρία, αλλά της έδωσε αντοχή να διανύσει τη δική της ασκητική πορεία προς τη θέωση. Η πρώην μητρομανής και άσωτη γυνή, κεκαθαρμένη διέσχισε τον Ιορδάνη ποταμό, στο τέλος του βίου της. Μπορεί ο σατανάς να μετατρέπει τον πνευματικό αγώνα σε αδυσώπητη πάλη, αλλά ο ασκητής που βαδίζει εν Κυρίω δεν υποκύπτει,  γιατί διαρκώς προστατεύεται από τον Τριαδικό Θεό.

- Δυστυχώς, Πάτερ μου, δεν ισχύει στη δική μου περίπτωση. Αν το παιδί δεν ικανοποιηθεί, αν δεν κάνει γυμναστική καθημερινά δεν κοπάζει, απάντησε χαμογελώντας ο “τέκτων” και συμπλήρωσε: Το γνωρίζω ότι είμαι ένας απαράδεκτος μοιχός, αλλά ταλαιπωρημένες καθαρίστριες είναι οι κυρίες στην εργασία μου, ξυπνούν πρωί -πρωί να έλθουν στη δουλειά, οι άνδρες τους δεν τις φροντίζουν, κοινωνική προσφορά είναι κι αυτό, δωράκι από τον διευθυντή τους. Εκείνες χαίρονται, ηρεμούν τα νεύρα τους, και εγώ αθλούμαι, στη συνέχεια λαγοκοιμάται το παιδί, κάνω ήσυχα τη δουλειά μου, και περνά η ημέρα.

-Φαντάζομαι, με την εντατική προπόνηση τόσα χρόνια, που έχετε επενδύσει σταθερά στον πρωταθλητισμό, τι καταπληκτικές επιδώσεις θα έχετε, του ψιθύρισε στο αυτί η Ουρολόγος.

-  Υπερήφανα εκείνος της απάντησε:

Στα όρη, στα όρη φυτρώνει η κάπαρη, τα λόγια σου είναι ζάχαρη!

- Ελέησόν με Κύριε τον αμαρτωλό, προσευχήθηκε ο γέροντας και τους άφησε ενεούς.

-Εσάς να ελεήσει ή εμάς; αναφώνησαν οι συνταξιδιώτες, αλλά απάντηση δεν έλαβαν.

Προτού αποβιβαστεί,  τούς έδωσε από μία εικόνα του Αγίου Παϊσίου στον καθένα, ως ευλογία που έγραφε:

“ Η καλύτερη επιχείρηση είναι να φτιάξει ο άνθρωπος ένα εργοστάσιο καλών λογισμών. Τότε ακόμη και τα άσχημα θα τα φτιάχνει ο νους του καλά”.

Μετά από δέκα ολόκληρα χρόνια γνωρίσαμε τον κύριο Βασίλη.

-Δεν γνώριζα ότι “το παιδί” δεν προτιμούσε τη Στοά,  γι΄αυτό με βασάνιζε...

Με τους ψαλμούς ησυχάζει μια χαρά στην Εκκλησία, μάς εξήγησε ο “Αναστάς”, που κλείδωσε τα παλιά του βιβλία σε απόρθητα σκοτεινά συρτάρια, και κόσμησε το γραφείο του με την εικόνα τού Μεγάλου Βασιλείου , με ανοιχτό ειλητάριο στο οποίο αναγράφεται:

Ουδείς άξιος των συνδεδεμένων ταις σαρκικαίς επιθυμίαις και ηδοναίς προσέρχεσθαι ή προσεγγίζειν ή λειτουργείν σοι, Βασιλεύ της δόξης”.

Πέθανε το παλιό παιδί και γεννήθηκε παιδίον νέον, με αγάπη προς τον Κύριο.

-Κύριε Βασίλη, είστε τώρα καλά ; τον ρώτησα.

-Καλά είμαι, προσκυνητής είναι   το παιδίον μου στη θύρα του διακονικού....μόνο που βρέχεται τη νύχτα και του φορώ πάνες. Έλεγα μήπως θα βοηθούσε να επισκεφτώ έναν ουρολόγο. Πού είναι εκείνη η κοπέλα που συνάντησα στο ταξί; Έχω χάσει, μετά από τόσα χρόνια, το τηλέφωνό της....αυτό ειλικρινά σας λέγω δεν το είπα εγώ, αλλά το παιδίον μου, για να διαπιστώσει αν καθόλου ντρέπομαι!!!

Ο Παντοκράτωρ οικοδομεί στον ουρανό την ανάβαση Αυτού και την επαγγελία Του επί της γης θεμελιώνει”. Είθε να είναι χριστιανά, ανώδυνα και ανεπαίσχυντα τα τέλη κάθε πάσχοντος ανθρώπου.


Ο Θεός μεθ΄ημών

Ευθυμία Η. Κοντοπούλου

21/1/2024


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου