Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024

Η Άθληση της Αίσθησης της Ντροπής

                            

                     Το πιο αγαπημένο και παντρεμένο θρησκευτικά ζευγάρι της Βαλύρας! 

                                Αθανάσιος Μπόβης και Ουρανία Μαυρίκη -Μπόβη.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μονεμβασίας και Σπάρτης, κ. Ευστάθιος, δικαίωσε και ανόρθωσε το καταπιεσμένο συναίσθημα των ετεροσεξουαλικών Ελλήνων, ιδίως του καταπιεσμένου πολιτικά χριστεπώνυμου πλήθους, με τον θεόπνευστο λόγο του. Με θεία διάκριση ετάχθη κατά του γάμου των ομοφύλων και παρέπεμψε την Κυβέρνηση στη μελέτη των Αγίων Γραφών, προκειμένου να φωτιστούν τα στελέχη της για τα καταστροφικά αποτελέσματα της ασέλγειας στον Ισραηλιτικό λαό, όπως αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη. (1)

Κατά τρεῖς τρόπους ὁ ἄνθρωπος ἁμαρτάνει τονίζει ο φωτισμένος άγιος πατέρας μας:


Ο Σεβ. Μητροπολίτης Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιος.
Φωτό: pefip.gr


“ Ὁ πρῶτος εἶναι γνωστός τοῖς πᾶσι, ἀφοῦ «πολλά πταίομεν ἅπαντες». Ἀναστατώνει ἡ ἁμαρτία ὁλόκληρο τόν ψυχοσωματικό κόσμο. Χάνει ὁ ἄνθρωπος τήν ἠρεμία του, ἔχει λύπη, γιατί ὁ Θεός τοῦ λείπει, καί γίνεται στή ζωή του καί ἐντός του αὐτό πού δραματικά περιγράφει ὁ ἐμπνευσμένος ψαλμωδός «Οὐκ ἔστιν εἰρήνην ἐν τοῖς ὀστέοις μου ἀπό προσώπου τῶν ἁμαρτιῶν μου». Ἡ λύτρωσή του εἶναι ἡ συναίσθηση τοῦ σφάλματός του καί ἡ ἐξομολόγησή του, γιατί ὁ ναυαγοσώστης Θεός δέ θέλει τόν ἄνθρωπο ναυαγό, ἀλλά σεσωσμένο παιδί του στή Βασιλεία Του. Ὁ δεύτερος τρόπος εἶναι αὐτός πού τόν κάνει ἀδιάντροπο καί δέ διστάζει νά ἁμαρτάνει δημοσίως χωρίς νά ὑπολογίζει τίποτε καί κανέναν. Ὑπάρχει, ὅμως, καί ἕνας τρίτος τρόπος, πού εἶναι τρισχειρότερος ἀπό τούς δύο προηγουμένους. Παραβαίνει τόν Νόμο τοῦ Θεοῦ καί ΑΠΑΙΤΕΙ ἀπό τούς ἄλλους νά τόν χειροκροτήσουν. Ἐκεῖ φθάσαμε σήμερα”.

Ο λαός μας εκτιμά τους αρχηγούς των κομμάτων που σέβονται τη στάση της πλειοψηφίας του Ελληνικού λαού, και αρνούνται να αναγκάσουν τον Έλληνα πολίτη να ενδυθεί το σχήμα του βδελύγματος της σεξουαλικής απόκλισης, με κληρονόμους τους απογόνους του, τα αθώα Ελληνόπουλα του παρόντος και του μέλλοντος, που αξίζουν να βαδίσουν τον στενό δρόμο της αρετής και να λάβουν τον αμαράντινο στέφανο της Εσταυρωμένης αγάπης του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.

Η Ομοφυλοφιλία διεθνώς

Στις Η.Π.Α., κατά τη δεκαετία του 1970, δεν ήταν μόνο οι μεγάλες και συχνές διαδηλώσεις του ΛΟΑΤΚΙ και κινήματος των σεξουαλικών αποκλινόντων που άσκησαν πίεση και αναγκάστηκε η Ψυχιατρική Εταιρεία να αποσύρει από τις λίστες των ψυχικών διαταραχών του Διαγνωστικού και Στατιστικού  Εγχειριδίου των Ψυχικών Διαταραχών (DSM) την ομοφυλοφιλία ως σεξουαλική απόκλιση, στις 15 Δεκεμβρίου 1973  (βλπ. Βικιπαίδεια).  Ήταν κάτι βαθύτερο που υφίσταται έως και σήμερα,   σε μεγαλύτερο βαθμό, το οποίο ουδεμία ψυχιατρική εταιρεία πρόκειται να παραδεχθεί δημοσίως στον αιώνα τον άπαντα. Η σταδιακή χαλάρωση των ηθών μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, η οικονομική ευμάρεια και η καλοπέραση σε υλικό επίπεδο, έφερε στο προσκήνιο τις βαθύτερες ζωώδεις επιθυμίες του ανθρώπου, με υπερισχύοντες ακάθαρτους λογισμούς, που οδήγησαν στην εκδήλωση της σεξουαλικής απόκλισης και στον χώρο της επιστημονικής κοινότητας των αδαών και άθεων, κατά τα άλλα φιλόδοξων επιστημονικά και επαγγελματικά ψυχιάτρων.

Και πώς είναι δυνατόν ένας ψυχίατρος να μην έχει κατοχύρωση επιστημονική και νομική για τις αποκλίνουσες σεξουαλικές στάσεις, απόψεις και συμπεριφορές του;

Η θεραπευτική αντιμετώπιση της ομοφυλοφιλίας

Η ομοφυλοφιλία, όπως και κάθε άλλη σωματική ή ψυχική νόσος, χρήζει πρωτίστως θεραπευτικής αγωγής, είτε προέρχεται από βιολογικούς ή επίκτητους παράγοντες. Κοινωνικά αποδεκτός είναι ο ασθενής, αλλά όχι η παράταση της ασθενείας του. Παράλληλα η εκδήλωση της ασθένειας είναι παράλογο να θεωρείται πρότυπο κοινωνικής συμπεριφοράς προς μίμηση. Επειδή όμως η ομοφυλοφιλία συνδυάζεται με τη σεξουαλική ηδονή και άλλα συναισθήματα που προκαλούν παροδική ευχαρίστηση, λανθασμένα θεωρούν οι μη ενημερωμένοι άνθρωποι ότι πρόκειται για κάτι το φυσιολογικό, ότι είναι μία υγιής έκφραση της σεξουαλικότητας του ατόμου. Μεγάλη ασθένεια είναι η ομοφυλοφιλία , η οποία πλήττει τον άνθρωπο νοητικά, ψυχικά και σωματικά. Εκτός από σεξουαλική απόκλιση της προσωπικότητας μπορεί να εκδηλωθεί συνδυαστικά και με σοβαρότερες ασθένειες, όπως είναι η ψύχωση και η μείωση της αίσθησης της πραγματικότητας.

Μέχρι και τη συμπεριφορά των ζώων έχουν επικαλεσθεί ορισμένοι επιστήμονες, ομοφυλόφιλοι και αμφί, για να αποδείξουν ότι είναι νορμάλ η αποκλίνουσα σεξουαλική συμπεριφορά τους, ότι αφορά ψυχολογικά την ελεύθερη έκφραση της ανθρώπινης ανάγκης για συνύπαρξη με τον πλησίον. Κι ενώ τα ποσοστά των ομοφυλοφίλων αυξάνονται σημαντικά σε παγκόσμιο επίπεδο- δείγμα των καιρών μας που σημαίνει ότι αυτή η ομάδα του πληθυσμού δεν είναι αποδεκτή από τον Θεό για να συνεχίσει να υπάρχει εν ζωεί στον πλανήτη μέσω των απογόνων της- είναι αμφίβολο αν η σύγχρονη ιστορία θα αναδείξει κάποιους όσιους ομοφυλόφιλους, που σημαίνει ασκητές που δάμασαν το βδέλυγμα της αδιαντροπιάς και κατέστησαν εν Κυρίω καθαροί αδάμαντες, στο σώμα και στην ψυχή τους.

Η Αρχαία Ελλάδα κατά της ομοφυλοφιλίας


                                                Φωτό: Lectures Bureau

Για την Σπάρτη αναφέρει ο Πλούταρχος «ο ψυχικός δεσμός μεταξύ των νέων δεν είχε καμία σχέση με τις σωματικές επαφές και ότι στερείτο τα πολιτικά του δικαιώματα δυνάμει νόμου όποιος προσπαθούσε να ασελγήσει εις βάρος άλλου». (2)

Ο Αίσωπος αναφέρει «Ο Ζευς πλάθοντας τους ανθρώπους, έβαλε μέσα τους όλες τις ψυχικές αρετές και μόνο την ντροπή λησμόνησε να βάλει. Γι' αυτό, μη έχοντας άλλο δρόμο να την τοποθετήσει, την πρόσταξε να μπει απ' τον πρωκτό των ανθρώπων. Εκείνη αρχικά αρνήθηκε και διαμαρτυρήθηκε για την προσβολή. Επειδή όμως ο Ζευς τη ζόρισε πολύ, είπε: «Ας είναι, θα μπω, υπό τον όρο ότι από κει δε θα μπει ο Έρωτας. Γιατί αν τύχει και μπει, εγώ θα βγω αμέσως. Ο μύθος δηλώνει ότι όσοι διακατέχονται από ανώμαλο έρωτα είναι αδιάντροποι.»  (3)

Ο Αριστοφάνης στο έργο του Νεφέλες αναφέρει συνεχώς υποτιμητικά την λέξη «εὐρύπρωκτος» και βάζει τον Στρεψιάδη να βρίζει τον γιό του επειδή τον βάρεσε λεγοντάς τον «λακκόπρωκτον».

Ο δε Πλάτων αναγράφει: «Είναι λοιπόν κατανοητό ότι η φύσις ωθεί τα θηλυκά να είναι σε επαφή με τα αρσενικά από την γέννηση τους και η ηδονή σε αυτά είναι φανερό ότι έχει δοθεί σύμφωνα με την φύσιν, ενώ των αρσενικών με τα αρσενικά και θηλυκών με τα θηλυκά παρά φύσιν» και πιο κάτω αναφέρει «Καλύτερα την μεταξύ ανδρών επαφή να την απαγορεύσουμε εντελώς».(4)


                                                Σωκράτης. Φωτό: Πρόνοος

Η άποψη του Σωκράτους για το θέμα αναφέρεται από τον Ξενοφώντα "Αντιθέτως όμως όταν αντελήφθην πως ο Κριτίας ήταν ερωτευμένος με τον Ευθύδημο και προσπαθούσε να τον χρησιμοποιήσει καθώς εκείνοι που απολαμβάνουν τα σώματα αφροδισιακά, τον απέτρεπε ο Σωκράτης λέγοντας ανάξιο για ελεύθερο άνθρωπο είναι και ανάρμοστο για έναν άνδρα μορφωμένο ενάρετα, εκείνον που αγαπάς, χάριν του οποίου θέλει να φαίνεται πως αξίζει πολύ, να τον ζητιανεύει ικετεύοντας να τον στηρίξει σε κάτι που μάλιστα κάθε άλλο παρά αγαθό είναι. Επειδή δε ο Κριτίας δεν άκουσε αυτά τα λόγια και δεν απομακρυνόταν από τον σκοπό του λέγεται ότι ο Σωκράτης παρουσία και πολλών άλλων και του Ευθυδήμου είπε ότι του φαίνεται πως ο Κριτίας υποφέρει από κάτι που παθαίνουν οι χοίροι αφού επιθυμεί να τρίβεται επάνω στον Ευθύδημο όπως ακριβώς τρίβονται τα χοιρίδια στις πέτρες. (Απομνημονεύματα Α II30)

Η Χριστιανική διάσταση της Ομοφυλοφιλίας

Στην Παλαιά Διαθήκη γίνεται   αναφορά στην ομοφυλοφιλία: «Καὶ ὃς ἂν κοιμηθῇ μετά ἄρσενος κοίτην γυναικός, βδέλυγμα ἐποίησαν ἀμφότεροι· θανάτῳ θανατούσθωσαν, ἔνοχοί εἰσιν». (Λευιτικό 18:22,20:23,Ο΄).  Ο Ιησούς Χριστός   δεν αναφέρθηκε ευθέως στην ομοφυλοφιλία  αλλά δίδαξε την αγάπη προς τον Θεό και τον πλησίον που την θεραπεύει. Ο Απόστολος Παύλος  στην επιστολή του κατά Ρωμαίους (Ρωμ. 1:27), καταδικάζει την ομοφυλοφιλική πράξη και όχι τον ομοφυλοφιλικό προσανατολισμό την οποία κατατάσσει μαζί με την ειδωλολατρία στο παρά φύσιν κτίσμα. «Ὁμοίως δὲ καὶ οἱ ἄρσενες ἀφέντες τὴν φυσικὴν χρῆσιν τῆς θηλείας ἐξεκαύθησαν ἐν τῇ ὀρέξει αὐτῶν εἰς ἀλλήλους, ἄρσενες ἐν ἄρσεσι τὴν ἀσχημοσύνην κατεργαζόμενοι καὶ τὴν ἀντιμισθίαν ἣν ἔδει τῆς πλάνης αὐτῶν ἐν ἑαυτοῖς ἀπολαμβάνοντες».   Μάλιστα όσοι εμμένουν σε αυτή την πορεία «βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι» (Κορ΄.Α,6:9,10).   Οι  Όσιοι Πατέρες της Ορθοδοξίας αντιμετώπισαν την αρσενοκοιτία ως  αμαρτία.

Οι μεταπατερικοί Χριστιανοί ποιμένες διεθνώς

Σήμερα ορισμένες Προτεσταντικές εκκλησίες έχουν αποδεχτεί την τέλεση ομοφυλοφιλικών θρησκευτικών γάμων ενώ χειροτονούν πλέον και ομοφυλόφιλους ιερείς. Διαφορετική κατάσταση επικρατεί σε χώρες που οι εκκλησίες διαθέτουν πολύ ισχυρή επιρροή και στις οποίες η ομοφυλοφιλία είτε είναι παράνομη είτε βρίσκεται στο κοινωνικό περιθώριο και υφίσταται πολύ σημαντική καταπίεση με την σύμφωνη γνώμη πολλές φορές και των κυβερνήσεων των κρατών αυτών.

Η ομοφυλοφιλία κατά το Ισλάμ

Όλα τα δόγματα του  Ισλάμ (Σουνίτες, Σιίτες, Ιμπαντι,Αχμαντίγια,Χαριζίτες κτλ) καθώς και οι υποομάδες(Σαλαφιστές, Σούφι κτλ) θεωρούν την ομοφυλοφιλία θανάσιμο αμάρτημα. Στο Κοράνι και στην Ισλαμική παράδοση κατακρίνεται παρουσιάζοντας ως παράδειγμα την ιστορία του προφήτη Λωτ και το πως ο λαός του διέπραττε το συγκεκριμένο αμάρτημα.Ο Μωάμεθ   μέσα από τη διδασκαλία του καταδίκασε έντονα την ομοφυλοφιλία ως αμαρτωλή πράξη αναφέροντας την ως έναν από τους λόγους καταστροφής των πόλεων Σόδομα και Γόμορα. Σύμφωνα με την Μωαμεθανική διδασκαλία, η ομοφυλοφιλία μπορεί να προκαλέσει ακόμα και την επέμβαση του Θεού με καταστροφικές συνέπειες για όσους διαπράττουν ομοφυλοφιλικές πράξεις ενώ όσοι πραγματοποιούν ομοφυλοφιλικές πράξεις θα υποστούν μια φρικτή τιμωρία στην κόλαση.

Ο παραδοσιακός Ιουδαϊσμός

Ο Ιουδαϊσμός θεωρεί την ομοφυλοφιλία αμαρτία που εναντιώνεται στα σχέδια του Θεού αναφέροντας το παράδειγμα των βιβλικών πόλεων Σόδομα και Γόμορα που καταστράφηκαν από τον Γιαχβέ .Η ομοφυλοφιλική σεξουαλική επαφή με βάση την Εβραϊκή Τορά και με βάση την Χαλαχα (Ορθόδοξο Εβραϊκό θρησκευτικό δίκαιο) θεωρείται αμάρτημα που θα μπορούσε να επιφέρει την θανατική καταδίκη από το ανώτατο εβραϊκό δικαστήριο Σανχεντρίν το οποίο όμως σταμάτησε να υπάρχει πριν από 1700 χρόνια (έκτοτε έγιναν μερικές προσπάθειες αναβίωσης του μερικές ακόμα και με την στήριξη μοναρχών όπως Αυτοκρατόρων, Σουλτάνων και Χαλίφηδων αλλά καμία από αυτές δεν ήταν επιτυχής μέχρι σήμερα).

Ο μοντέρνος Ιουδαϊσμός

Ο Ορθόδοξος Ιουδαϊσμός (μοντέρνοι Ορθόδοξοι και Υπερορθόδοξοι Εβραίοι) αντιμετωπίζουν ως αμάρτημα την ομοφυλοφιλία, ενώ οι εβραϊκές αιρέσεις των μεταρρυθμιστών (reformists),των συντηρητικών (conservatives) και των λεγόμενων "ανοιχτών Ορθοδόξων" (Open Orthodoxy) υποστηρίζουν την αποδοχή των ομοφυλόφιλων ως πρόσωπα και την πλήρη ένταξη τους στις κοινότητες τους. Οι ομοφυλόφιλοι χειροτονούνται ραβίνοι (6).

Ομοφυλοφιλία ως μία ρευστή σεξουαλική προτίμηση

Μία μελέτη του 2012 έδειξε ότι το 2% ενός δείγματος 2.560 ενήλικων συμμετεχόντων ανέφεραν αλλαγή στην ταυτότητα σεξουαλικού προσανατολισμού ύστερα από μία δεκαετή περίοδο. Για τους άντρες, αναφέρθηκε αλλαγή στο 0,78% εκείνων που αυτοπροσδιορίζονταν ως ετεροφυλόφιλοι, στο 9,52% των ομοφυλοφίλων και στο 47% των αμφιφυλοφίλων. Για τις γυναίκες, αναφέρθηκε αλλαγή στο 1,36% των ετεροφυλοφίλων, στο 63,6% των λεσβιών και στο 64,7% των αμφιφυλοφίλων. Οι ερευνητές εισηγήθηκαν ότι η ετεροφυλοφιλία είναι η πιο σταθερή ταυτότητα στο δείγμα του πληθυσμού που εξετάστηκε. (5)

Η διετής μελέτη της Λίζα Ντάιμοντ (Lisa M. Diamond) σε ένα δείγμα 80 μη ετεροφυλόφιλων ενήλικων γυναικών (ηλικίας 16-23) ανέφερε ότι οι μισές συμμετέχουσες είχαν αλλάξει ταυτότητες μειονοτικών σεξουαλικών προσανατολισμών (λεσβία, αμφί, κουήρ κτλ.) παραπάνω από μία φορά, το ένα τρίτο από τις οποίες έγινε κατά τη διάρκεια της έρευνας. Η Ντάιμοντ συμπέρανε ότι "αν και οι σεξουαλικές έλξεις μοιάζουν αρκετά σταθερές οι σεξουαλικές ταυτότητες και συμπεριφορές είναι πιο ρευστές." (6)

Τι λέγουν οι συμπατριώτες μας στις Η.Π.Α.

Ο κ. Γιώργος Παρ. Φειδάς επιχειρηματίας στο Warwick, Road Island, μοιράστηκε μαζί μας το ακόλουθο:

Οι Γραμματείς και οι Φαρισαίοι μάς έφεραν αντιμέτωπους με ανθρώπινα δικαιώματα που δεν υπήρχαν, δεν υπάρχουν και ούτε πρόκειται να υπάρξουν. Η πολιτεία δεν πρέπει να ρίχνει το βάρος για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Εκκλησία αλλά να αναλάβει, με βάσει τα δικαιώματα της πλειοψηφίας του λαού, τα καθήκοντά της. Δικαιώματα δεν έχουν μόνο οι ομοφυλόφιλοι, αλλά τα αγέννητα παιδιά που χρειάζονται να μεγαλώσουν σε υγιές περιβάλλον με τους δύο γονείς τους, όταν έλθουν στη ζωή. Πίστη δεν είναι η ομοφυλοφιλία αλλά αρρώστια.

Συγχαρητήρια στον κ. Αντώνη Σαμαρά που τάχθηκε κατά του γάμου των ομοφύλων. Η ευρωβουλευτές πρέπει να λάβουν σαφή θέση επί του ζητήματος. Η Ελληνική ύπαιθρος αδυνατεί να σηκώσει το βάρος της σεξουαλικής απόκλισης στα μικρά κοινοτικά περιβάλλοντα. Μεγάλα ρατσιστικά προβλήματα και εχθρότητα θα εμφανιστεί μετά την έγκριση του προτεινόμενου νομοσχεδίου. Εμείς οι παλιότεροι μεγαλώσαμε σε ένα χριστιανικό περιβάλλον όπου η νονά μέχρι τα 12 έτη φρόντιζε και καθοδηγούσε το παιδί που της ανέθεσε ο ιερέας της ενορίας μας ,με τις ευλογίες του Θεού. Δεν είναι απλό θέμα ούτε ο γάμος ούτε η υιοθεσία παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια.

Τι άλλο θα ζητήσει στο μέλλον ο αλόγιστος άνθρωπος, που αδυνατεί να δαμάσει τις σεξουαλικές αποκλίσεις του; Μήπως να νομιμοποιηθεί ο γάμος ενός τρίο ή ο γάμος χαρέμι στυλ; Η φαντασία των ασθενούντων είναι αχαλίνωτη. Εδώ στην Αμερική δεν έχουν δεχθεί όλες οι πολιτείες τον γάμο των ομοφύλων. Υπάρχει ακόμη η αίσθηση της ντροπής.

Συμπερασματικά

Η αίσθηση της ντροπής και η αγάπη προς τον Θεό και τον πλησίον είναι το ζητούμενο. Όποιος αγαπά τον συνάνθρωπό του πραγματικά δεν θέλει να τον εκμεταλλευτεί σεξουαλικά, να τον εξευτελίσει και εκπορνεύσει. Τον φιλά και τον αγκαλιάζει όπως τις αγίες εικόνες, γιατί αισθάνεται ότι εντός του κατοικεί ο ίδιος ο Θεός. Απολαμβάνει την καρδιακή επαφή με χίλιες όμορφες συναισθηματικές αποχρώσεις, και πορεύεται θεάρεστα, αναπτύσσοντας τη συντροφικότητα και αλληλοϋποστήριξη. Ανεβάζει την ενέργεια από τα ζωώδη πεδία στον παράδεισο, όπου πνέουν ψυχοτρόφες αύρες και ο ήλιος ο ηλιάτορας φωτίζει το κατάρτι της ζωής. Ευλογημένος είναι στον αιώνα τον άπαντα ο γάμος, όπως τον σχεδίασε για τον άνθρωπο ο ίδιος ο Θεός, και η νοήμονα φύση υπακούει στο πρόσταγμά Του.

Βιβλιογραφία

1.https://www.mesogeiostv.gr/eystathios-frikto-antieyaggeliko-to-nomoschedio-gia-to-gamo-ton-omofylon-zeygarion/

2.Λακεδ.Επιτηδ.7,237C

3.Αισώπου Μύθοι,"Ζεύς και Αισχύνη"

4. Πλάτων, Νόμοι 636c015.

5Mock, S. E., & Eibach, R. P. (2012). «Stability and change in sexual orientation identity over a 10-year period in adulthood»Archives of Sexual Behavior 41 (3): 641–648. doi:10.1007/s10508-011-9761-1.

6.Diamond, L. M. (2000). «Sexual identity, attractions, and behavior among young sexual-minority women over a 2-year period»Developmental Psychology 36 (2): 241–250. doi:10.1037/0012-1649.36.2.241PMID 10749081.


Ο Θεός μεθ΄ημών

Ευθυμία Η. Κοντοπούλου

29/1/2024

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου