Την παρέδωσαν στον τότε Αρχιερέα Ζαχαρία, ο οποίος μόλις την παρέλαβε την εισήγαγε στο ενδότατο του Ναού, όπου μόνος ο Αρχιερέας εισερχόταν μία φορά το έτος και αυτό το έκανε με τη βούληση του Θεού ο οποίος έμελλε μετ΄ ολίγον να γεννηθεί εξ αυτής για ανάπλαση και σωτηρία του κόσμου από τον αρχάγγελο. Εκεί λοιπόν η Παρθένος διέμεινε δώδεκα χρόνια , τρεφόμενη από τον Αρχάγγελο Γαβριήλ με τροφή ουράνια, αξιωμένη δε της του Θεού εμφανίσεως, έως ότου πλησίασε ο καιρός του θείου Ευαγγελισμού και των ουρανίων και υπερφυσικών εκείνων μηνυμάτων ότι ο Θεός ευδόκησε να σαρκωθεί εξ αυτής φιλάνθρωπα, για να αναπλάσει τον φθαρέντα κόσμο από την αμαρτία.
Όταν η Θεοτόκος εξήλθε από τα Άγια των Αγίων παραδόθηκε στον μνήστορα Ιωσήφ, ώστε εκείνος να υπάρχει φύλακας και μάρτυρας της παρθενίας αυτής και να υπηρετήσει τόσο στον άσπορο τόκο της, όσο και στη φυγή της στην Αίγυπτο και την επάνοδο στη γη του Ισραήλ. Η υπεραγία Θεοτόκος είναι μήτηρ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και Δέσποινα και Βασίλισσα του κόσμου όλου. Επειδή δε αυτή από την πολλή της καθαρότητα και παρθενία καταξιώθηκε και έγινε μητέρα του Βασιλιά Χριστού, γι΄ αυτό θεωρείται βασίλισσα και Παρθένος.
Αληθώς, ποια άλλη οδηγεί και φυλάσσει το γένος των χριστιανών ως η πανύμνητη και ευσεβής μητέρα;
Ο προφήτης Ησαϊας την ονομάζει, “Ιδού η Παρθένος εν γαστρί έξει και τέξεται Υιόν και καλέσουσι το όνομα αυτού Εμμανουήλ που σημαίνει μεθερμηνευόμενον μεθ΄ημών ο Θεός". Η Θεοτόκος έμεινε Παρθένος πριν, κατά και μετά τη σύλληψη, όπως είχε προφητεύσει ο προφήτης Ιεζεκιήλ στο μδ΄κεφάλαιο.
Γέννησε το Χριστό χωρίς σπορά ανδρός, μόνο δια πνεύματος Αγίου. Πολλές γυναίκες, μετέπειτα μητέρες, υπήρξαν που τεκνοποίησαν χάρη στη βούληση του Θεού, όπως η Σάρα , η γυναίκα του Αβραάμ που γέννησε τον Ισαάκ, ενώ ήταν στείρα και γερόντισσα ογδόντα ετών, και η μητέρα του Σαμουήλ του Προφήτου που ήταν και αυτή στείρα , αλλά έφερε στον κόσμο επτά τέκνα. Μία ήταν, όμως, εκείνη η μητέρα που, άνευ ανδρός, κυοφόρησε και γέννησε, το νέο Αδάμ. Τον Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό. Ο οποίος προσέφερε τη ζωή του για τη σωτηρία του εκπεσόντος ανθρωπίνου γένους. Ποιο, αλήθεια, το παράδοξο ως προς το θαύμα της τεκνοποίησης της Παρθένου, καθόσον η βούληση του Θεού νικά τη θνητότητα; Ο ουρανός και η γη, δε δύνανται να χωρέσουν την ύπαρξή του. Όμως ο ίδιος τα φέρει μέσα του, ως θαύμα υπέρτατο και άκουσμα πανίερο. Σήμερα, λοιπόν, μέσω της εορτής των Εισοδίων της Θεοτόκου, τιμούμε και δοξάζουμε τη μητέρα όλων, την Αειπαρθένο Μαρία.
Η αγιογράφηση των Εισοδίων της Θεοτόκου
Η απεικόνιση των Εισοδίων της Θεοτόκου είναι βασισμένη σε τοιχογραφία του Καθολικού Ι.Μ. Χιλιανδαρίου, Αγίου Όρους, Έργο του 10ου αιώνος, ανακαινισθέντος το έτος 1804.
Ο Άγιος Ιωακείμ και η Αγία Άννα εισάγουν την τριών ετών Παρθένο Μαρία στον ιερό ναό του Σολομώντος και την παραλαμβάνει ο αρχιερέας Ζαχαρίας. Επάνω στον άμβωνα στέκει η προμήτωρ Μαρία, και άγγελος υπερίπταται με λευκό χιτώνα και ωμοφόριο. Παρίστανται έξι γυναίκες με λαμπάδες κι ένας άνδρας. Κρατούν λευκό ιμάτιο σε μορφή παραβάν το οποίο διαχωρίζει τον άμβωνα από τον σολέα. Στον κάμπο της εικόνας εμφανίζεται σκαλιστό κιβώριο με αναμμένη καντήλα και πίσω από το τείχος παλαιολογίτικα κτίσματα. Οι γυναίκες φορούν φόρεμα και μαφόριο που καλύπτει τη κεφαλή και κατέρχεται έως τα πόδια.
Είθε η Παναγία, η μητέρα όλων μας, να απαλύνει τον πόνο, τη θλίψη, την ασθένεια, και να φωτίσει την πορεία όλων.
Ο Θεός μαζί σας!
Ευθυμία Η. Κοντοπούλου
21/11/2021
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου